فواید شگفت‌انگیز میخک؛ از تقویت مغز تا باروری
فواید شگفت‌انگیز میخک؛ از تقویت مغز تا باروری

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: میخک دارای طبیعتی گرم و خشک است که خواص فراوانی برای سلامتی افراد دارد.

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی، اظهار کرد: میخک گیاهی است که به عنوان پادزهر عمل می‌کند و برای تقویت مغز، بازکردن گرفتگی سر و مغز که بر اثر سردی رخ داده و شادی بخش مغز است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای کم کردن سودای مغز و از بین بردن ترس و وحشت خود می‌توانند از دم کرده آن استفاده کنند. این دمنوش از ۱۰ گرم میخک و یک لیتر آب تهیه می‌شود که روزانه دو فنجان از این دمنوش را باید میل کرد.

میخک با بدن چه میکند!

حاج محمد خانی گفت: بانوان برای تقویت رحم، کمک به تخمک‌ها و بارور شدن می‌توانند میخک و رازیانه را پودر کرده و سپس به طور مساوی مخلوط و صبح و عصر یک قاشق مرباخوری از آن را میل کنند.

او تصریح کرد: آقایان دو گرم میخک را پودر کرده و با شیر تازه مخلوط کنند و به مدت ده روز میل کنند این ترکیب برای تقویت قوای جنسی مردان مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افراد برای تقویت کبد و طحال، از بین بردن نفخ، باد شکم و حالت تهوع خود می‌توانند از دمنوش میخک استفاده کنند؛ طرز تهیه این دمنوش به این صورت است که ۲۰ گرم میخک را در یک لیتر آب بجوشانند و سپس صاف کرده روزی دو فنجان استفاده کنند.

خواص میخک

او ادامه داد: افراد می‌توانند نسبت مساوی پودر میخک، دارچین و رنجبیل را با ۳ برابر آن عسل اضافه مخلوط کرده و روزی ۲ قاشق مرباخوری میل کنند این معجون برای کاهش درد مفاصل مفید است.

حاج محمد خانی گفت: از بین بردن انگل‌های می‌توان روزی دوبار و هر بار نیم گرم از پودر میخک را با عرق بومادران و آویشن مخلوط و یک فنجان میل کرد.

او گفت: مخلوط پودر میخک با رازیانه، زیره سبز و سیاه، زنجبیل و مصرف روزانه دو قاشق مرباخوری از آن برای دفع سردی معده و تقویت دستگاه گوارش مفید است.

حاج محمد خانی بیان کرد: افراد برای از بین بردن بوی بد دهان و ضدعفونی کردن لثه خود می‌توانند میخک را با آب لیموی تازه بخیسانند و سپس تفت دهند، سپس پودر این ترکیب را با آب مخلوط کرده و لثه خود را با آن ماساژ دهند.

این متخصص طب سنتی افزود: افراد هنگامی که به دندان درد دچار شده اند و دهان رطوبت زیاد دارد می‌توانند پودر سر میخک را داخل سوراخ دندان بریزند این کار باعث تسکین درد دندان می‌شود.

دندان درد و میخک

حاج محمد خانی یادآوری کرد: افراد برای تقویت چشم و کم کردن رطوبت آن می‌توانند میخک و کندر را به طور مساوی مخلوط و با سرمه ترکیب کنند.

او در پایان توصیه کرد: افرادی که سنگ کلیه دارند و یا به مشکلات کلیوی مبتلا هستند میخک مصرف نکنند.