شفاف سازی لازمه عضویت در FATF
شفاف سازی لازمه عضویت در FATF

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، لزوم عضویت در FATF را شفاف سازی شرایط و ضوابط این گروه و رویکرد تعاملی دانست.

1626864نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، لزوم عضویت در FATF را شفاف سازی شرایط و ضوابط این گروه و رویکرد تعاملی دانست.
محمد حسین قربانی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی اختصاصی با یوپنا،برخی از ایرادات وارده به موضوع الحاق به FATF را یادآور شد و تصریح کرد: این موضوع در بسیاری از زمینه ها به سیستم ها و ارگان های امنیتی ما در درازمدت آسیب می رساند.
وی با اشاره به تجربه برجام و عدم پایبندی غرب به تعهدات خود گفت: ما باید از گذشته خود درس بگیریم و نسبت به مسأله عضویت در FATF نگاه تعاملی داشته باشیم.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، یکی از ایرادات و نواقص مهم در FATF را تأمین مالی تروریسم و تعریف غربی ها از آن عنوان کرد و گفت:در صورت پذیرش بی قید و شرط شرایط آن، گروه ویژه اقدام مالی (FATF) حمایت از مردم مظلوم سوریه، لبنان و یمن که شاکله سیاست خارجی ما را شکل داده و همچنین فعالیت سپاه پاسداران اسلامی که از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است را زیر سؤال برده و در آینده آسیب های جبران ناپذیری را بر ما وارد خواهد کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم شفاف سازی ضوابط و شرایط عضویت در گروه ویژه اقدام مالی، دعوت از کارشناسان خبره در حوزه های اقتصادی، سیاسی و بین المللی به مجلس برای رسیدن به این مهم را لازم دانست و گفت:برای رسیدن به اجماع در خصوص این موضوع باید نظرات کارشناسی طیف های مختلف جامع را مد نظر قرار داد.

 

گفت و گو: میثم خاکپور