وزارت خارجه پول فدراسیون فوتبال را گرفت اما مشکل حساب منهتن حل نشد
وزارت خارجه پول فدراسیون فوتبال را گرفت اما مشکل حساب منهتن حل نشد

سرویس ورزشی، با هماهنگی های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه مبالغ و پاداش هایی که پیش از این از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) به فدراسیون فوتبال ایران تعلق گرفته بود، در اختیار این فدراسیون قرار می گیرد. به گزارش یوپنا، قرار است فردا (چهارشنبه) […]

سرویس ورزشی، با هماهنگی های انجام شده از سوی وزارت امور خارجه مبالغ و پاداش هایی که پیش از این از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) به فدراسیون فوتبال ایران تعلق گرفته بود، در اختیار این فدراسیون قرار می گیرد.

به گزارش یوپنا، قرار است فردا (چهارشنبه) ۲۵ آذرماه جلسه ای بین مسئولان فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه برگزار شده و ساز و کاری برای تحویل این مبالغ که گفته می شود در حدود ۱٫۵ میلیون دلار است، به فدراسیون فوتبال مشخص شود.
امیرحسین حسینی مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تایید دریافت مبالغ پاداش های فدراسیون فوتبال از فیفا و ای اف سی از سوی وزارت امورخارجه، از برگزاری جلسه بین مسئولان وزارت خارجه و فدراسیون فوتبال برای نهایی کردن روند پرداخت ها اظهار بی اطلاعی کرد.
پیش از این اعلام شده بود که ۱٫۵ میلیون دلار از طرف فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران پرداخت شده که این پول در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفته ولی این مبالغ را در اختیار فدراسیون قرار نداده است.
فدراسیون فوتبال اما در روز ۲۱ آذرماه با صدور اطلاعیه ای تاکید کرده بود که کلیه اخبار درج شده درباره اخذ بدهی های مراجع بین المللی فوتبال مانند FIFA (فدراسیون جهانی فوتبال) و AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) و «عدم پرداخت کلیه مبالغ از سوی وزارت امور خارجه به این فدراسیون»، کذب بوده و صحت ندارد.
با این حال از شش سال پیش تاکنون مبلغ یک میلیون دلار از پول های فدراسیون فوتبال در بانک منطقه منهتن در شهر نیویورک آمریکا بلوکه شده است و سایر پول ها و پاداش های فدراسیون فوتبال از راه های گوناگون در اختیار این فدراسیون قرار گرفته است.