اجلاس نفتی دوحه بدون نتیجه پایان یافت
اجلاس نفتی دوحه بدون نتیجه پایان یافت

اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت بدون حضور ایران که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت. به گزارش یوپنا به نقل از روسیا الیوم، ایران در این اجلاس که در دوحه قطر به منظور تثبیت قیمت تشکیل شده بود شرکت نکرد و بدون نتیجه پایان یافت.بنا بر گزارش های بدست آمده دلیل اصلی […]

اجلاس کشورهای تولیدکننده نفت بدون حضور ایران که در دوحه پایتخت قطر برگزار شد، بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش یوپنا به نقل از روسیا الیوم، ایران در این اجلاس که در دوحه قطر به منظور تثبیت قیمت تشکیل شده بود شرکت نکرد و بدون نتیجه پایان یافت.بنا بر گزارش های بدست آمده دلیل اصلی آن اختلافات عربستان با ایران بوده است.

از طرفی ایران تاکید کرده است که تا زمان بازگشت کامل به بازار نفت و رساندن سهم خود از بازار به سطح پیش از اعمال تحریم ها به هیچگونه سقف تولیدی تن نخواهد داد و هیچ توافقی را در مورد تثبیت میزان تولید امضا نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، عربستان بزرگترین تولیدکننده اوپک به شرکت کنندگان اجلاس دوحه گفته است که خواهان پایبندی تمام تولیدکنندگان بزرگ از جمله ایران به سقف تولید است.

ولی بنا بر گزارش ها، اختلاف بین اعضا و مخالفت عربستان با پیش نویس توافق باعث ابهام در سرنوشت اجلاس و الزام آور بودن نتیجه آن شده است.

پیش بینی کارشناسان براین است که بی نتیجه ماندن اجلاس نفتی دوحه  باعث به خطر افتادن ثبات نسبی در قیمت نفت طی چند ماه اخیر خواهد شد و رقابت در تولید باعث کاهش بیشتر قیمت آن شود.