زمینه انجام پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به‌طور گسترده مهیاست
زمینه انجام پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به‌طور گسترده مهیاست

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در دیدار با معاون وزیر کارآفرینی و صنایع جمهوری کرواسی گفت: بسترهای گسترش همکاری بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی بسیار متنوع و مهیاست. به‌گزارش یوپنا، مهندس "علیرضا دائمی" معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عصر دیروز (سه‌شنبه)‌ در دیدار با آقای "ماریو آنتونیچ" معاون وزیر کارآفرینی و صنایع جمهوری […]

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در دیدار با معاون وزیر کارآفرینی و صنایع جمهوری کرواسی گفت: بسترهای گسترش همکاری بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی بسیار متنوع و مهیاست.
به‌گزارش یوپنا، مهندس "علیرضا دائمی" معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو عصر دیروز (سه‌شنبه)‌ در دیدار با آقای "ماریو آنتونیچ" معاون وزیر کارآفرینی و صنایع جمهوری کرواسی در ساختمان ستادی وزارت نیرو، با بیان این مطلب گفت: بعد از برجام زمینه انجام پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های ایرانی و خارجی به‌طور گسترده فراهم شده است.
وی با اشاره به این مطلب که همکاری‌های مشترک فنی بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی و اجرای پروژه‌های بزرگ در صنعت آب و برق و فاضلاب می‌تواند در سایر کشورها نیز ادامه یابد، گفت: هم‌اکنون جمهوری اسلامی با تمام کشورهای همسایه مراودات برقی داشته و به بسیاری از کشورهای جهان خدمات فنی و تجهیزات مهندسی صادر می‌کند.
دائمی با اشاره به اینکه، جمهوری اسلامی دارای منابع سرشار گاز است، افزود: ظرفیت‌های فراوانی برای تولید برق از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، توربین‌های گازی، انرژی‌های تجدید پذیر در بخش خورشیدی، بادی و ژئوترمال در جمهوری اسلامی وجود دارد.
او با بیان اینکه تنوع زیادی برای همکاری بین شرکت‌های ایرانی و کرواسی وجود دارد گفت: در گذشته نیز برخی شرکت‌های کرواسی با وزارت نیرو ارتباط کاری داشته‌اند که سابقه تعدادی از این شرکت‌ها به بیش از ۴۰ سال می‌رسد.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر نیرو پس از شنیدن سخنان مدیران شرکت‌های کروات، حاضر در جلسه و اطلاع از توانمندی و خدمات این شرکت‌ها، به دسته بندی آن‌ها پرداخته و برای ادامه همکاری، آنان را به دفاتر مختلف از جمله، دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق و دفتر محیط زیست، ایمنی، بهداشت و امور اجتماعی معرفی کرد.
در این نشست " ماریو آنتونیچ" معاون وزیر کارآفرینی و صنایع جمهوری کرواسی نیز در سخنانی، ضمن ابراز خوشنودی از این دیدار گفت: جمهوری کرواسی کشور کوچکی است، ولی دارای تجربیات و تکنولوژی‌هایی است که می‌تواند با همکاری شرکت‌های ایرانی شکوفا شده و آینده اقتصادی خوبی را برای دو کشور رقم بزند.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌های حاضر در این دیدار از وزارت اقتصاد کرواسی و کمپانی‌های کروات هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگ‌ترین پتانسیل‌های همکاری با کرواسی در زمینه انرژی است.
آنتونیچ افزود: شرکت‌های خصوصی جمهوری کرواسی،‌ تمایل دارند در زمینه‌های برق، انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله انرژی بادی، آب، فاضلاب، نفت، گاز، بازیافت زباله، ساخت و ساز، راه‌سازی، ذخیره‌سازی نفت و گاز و پتروشیمی با جمهوری اسلامی همکاری داشته باشند.

منبع: پاون