وزير علوم بر انجام تحقيقات مشترك با پارك‌هاي علم و فناوري ديگر كشورها تأكيد كرد
وزير علوم بر انجام تحقيقات مشترك با پارك‌هاي علم و فناوري ديگر كشورها تأكيد كرد

دكتر محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام تحقيقات مشترك با پارك‌هاي علم و فناوري ديگر كشورها تأكيد كرد. به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دكتر فرهادي در بيست و پنجمين نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ضمن تبريك فرا رسيدن ماه ميهماني خدا و بركت و […]

دكتر محمد فرهادي وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر انجام تحقيقات مشترك با پارك‌هاي علم و فناوري ديگر كشورها تأكيد كرد.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دكتر فرهادي در بيست و پنجمين نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور ضمن تبريك فرا رسيدن ماه ميهماني خدا و بركت و رحمت الهي از اينكه در سال‌هاي اخير ادبيات و مفاهيم مهمي در حوزه علم و فناوري توليد شده اظهار داشت: علي‌رغم وجود ۳۸ پارك علم و فناوري در حال حاضر، ما به پارك‌هاي تخصصي نياز داريم و بخش خصوصي نيز درصدد ايجاد پارك‌هاي علم و فناوري است.
وي تأكيد كرد: اگر چه بخش تحقيقات در كشور بايد مورد توجه جدي قرار گيرد و حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد تحقيقات بايد بنيادي و مرز دانشي و ۷۵ تا ۸۰ درصد كاربردي باشد، اما حوزه فناوري نيز نيازمند توجه جدي است كه اين كار از طريق تدوين و ابلاغ قوانين و مقررات تسهيل كننده در دستور كار قرار دارد.
دكتر فرهادي با ابراز خوشحالي از توجه دولت به مقوله بودجه مراكز پژوهش و فناوري اضافه كرد: در آخرين تصميم‌ها مصوب شده كه تسهيلات قابل قبولي در اختيار شركت‌هاي دانش بنيان قرار گيرد و سرمايه اوليه آن نيز فراهم شده است.
وزير علوم اظهار داشت: شركت‌هاي دانش بنيان نيز بايد با برنامه‌سازي، برقراري تعاملات بين‌المللي و انجام كار مشترك، برنامه‌هاي خود را به پيش ببرند.
دكتر فرهادي درخصوص برندسازي شركت‌هاي دانش بنيان اظهار داشت: شركت‌هاي مستقر در پارك‌هاي علم و فناوري بايد داراي برند باشند و برندسازي هم يك علم است كه به مديريت، برنامه و ساختار نياز دارد و اميدواريم هر يك از شركت‌ها قادر باشند تبديل به يك برند جهاني شوند.
وي با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: تا پايان سال جاري دولت بايد حداقل گزارش ۱۰۰ اقدام در زمينه اقتصاد مقاومتي را اعلام كند و از اين بين ۴ طرح مربوط به حوزه آموزش عالي، علم و فناوري است.
وزير علوم ضمن تأكيد بر انجام تحقيقات مشترك با پارك‌هاي علم و فناوري ديگر كشورها خاطرنشان كرد: هم اكنون ۱۴۰ طرح تحقيقاتي مشترك با ديگر كشورها داريم كه بخش عمده آنها پس از برجام انجام شده است.