٩٠ میلیون متر مکعب به ظرفیت انتقال خط هشتم سراسری گاز افزوده شد
٩٠ میلیون متر مکعب به ظرفیت انتقال خط هشتم سراسری گاز افزوده شد

ایستگاه تقویت فشار گاز صفاشهر با ظرفیت انتقال روزانه ٩٠ میلیون مترمکعب گاز روی خط هشتم سراسری به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، امروز (یکشنبه، ٢٣ خردادماه) اظهار کرد: این ایستگاه در مساحت بیش از ٩ هکتار با آرایش ١+٢ ساخته شده است و فشار گاز ورودی ٩٥٠ پی اس آی (PSI) را به یکهزار و ٢٨٠ پی اس آی (PSI) افزایش می دهد.

حسن منتظر تربتی با بیان این که برای ساخت این ایستگاه ٣٠٧ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ٨٦٠ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است، افزود: این ایستگاه با سه توربوکمپروسور ٢٥ مگاوات می تواند در فصل زمستان ظرفیت انتقال شبکه گاز کشور را افزایش دهد.

وی یادآور شد: زیرساختهای مورد نیاز برای نصب و راه اندازی توربین چهارم این ایستگاه نیز تعریف شده که با توجه به بهره برداری از دیگر ایستگاههای خط هشتم سراسری هم اکنون لزومی به اجرای آن نیست.

به گفته وی، در این تاسیسات از ژنراتور اضطراری برق، کمپرسورهای هوای ابزار دقیق، ثابت و پرتابل و قابل انتقال، اسکرابر، ترانس سیستم تابلوهای کنترل ups و دیگر تجهیزات مورد نیاز استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه به دیگر ایستگاههای اولویت دار امسال اشاره کرد و گفت: ایستگاههای خنج، جهرم، نائین و کاشان از دیگر پروژه هایی است که امسال وارد مدار می شوند و در پایداری انتقال گاز کشور در فصل زمستان تاثیر خواهد داشت.

تربتی با بیان این که هم اکنون ایستگاههای خنج و نائین آماده راه اندازی است و تا پایان تیرماه به بهره برداری می رسند، ادامه داد: ایستگاههای جهرم و کاشان نیز پیشرفت بالایی دارند و تا پایان شهریورماه وارد مدار می شوند.

وی در ادامه با اشاره به تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: این شرکت با بهره گیری از تجهیزات و نیروی انسانی داخلی همه تلاش خود را بکار گرفته است تا در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

منبع: شانا