ایران و نروژ می توانند روابط را در حوزه انرژی گسترش دهند
ایران و نروژ می توانند روابط را در حوزه انرژی گسترش دهند

وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر نروژ، همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی از شیلات تا فولاد و انرژی را از زمینه های قابل گسترش در روابط ایران و نروژ عنوان کرد.

به گزارش یوپنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در اوسلو، با ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ در کاخ نخست وزیری این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی مورد اهتمام گفتگو و رایزنی کرد.

ظریف در این ملاقات با ابلاغ سلامهای گرم دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به نخست وزیر نروژ، دعوتنامه دکتر روحانی از وی را برای دیدار از ایران تقدیم سولبرگ کرد.

نخست وزیر نروژ نیز با اشاره به این که با توافق برجام، زمینه برای گسترش همکاریهای سیاسی و اقتصادی ٢ کشور در حوزه های مختلف، فراهم شده است، گفت: امیدوارم همکاری و رایزنی های ایران و نروژ به راه حل سیاسی برای پایان بحران سوریه و همچنین دسترسی مناطق دستخوش بحران در این کشور به کمکهای انسانی کمک کند.

دو طرف در این ملاقات همچنین درباره وضع عراق و افغانستان، راههای رویارویی با تروریسم و افراط گرایی و روشهای مهار فرقه گرایی تبادل نظر کردند.

سال گذشته نیز معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه اسلو فروم ٢٠١٥ با نخست وزیر نروژ دیدار کرده بود.

وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه (٢٣ خردادماه) وارد اسلو پایتخت نروژ شد و از صبح دوشنبه، ٢٤ خرداماه برنامه فشرده ای برای دیدار با مقامهای نروژی داشته است.

منبع: شانا