چهار نیروگاه برق آبی وارد بازار برق بورس انرژی شدند
چهار نیروگاه برق آبی وارد بازار برق بورس انرژی شدند

چهار نیروگاه برق‎آبی متعلق به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (شامل نیروگاه‎های گتوند، لوارک، شهید رجائی و کارون چهار) وارد بازار برق بورس انرژی ایران شدند.

به گزارش یوپنا، در جلسه معاملاتی آتی امروز (شنبه، ٢٩ خرداد ماه)، در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلالهای ٤٠٤ و ٤٠٤ پالایش نفت تبریز، حلال ٤٠٢پالایش نفت کرمانشاه، متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و کالاهای حلال ٤٠٢ و نفت‌کوره ٢٨٠ پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی عرضه می شوند.

در جریان معاملات روز چهارشنبه (٢٦ خردادماه)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام و حلال ٤٠٢ پالایش نفت کرمانشاه در رینگ داخلی و کالاهای حلال ٤٠٢ و نفت‌کوره ٢٨٠ پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل ٢,٤١٥ تن و به ارزش بیش از ٣٠ میلیارد و ٦٦١ میلیون ریال بود.

طی این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله ٢٧٦،١ قرارداد معادل ١٨,٤٨٨ مگاوات ساعت به ارزش بیش از ٦ میلیارد ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ٢٥/٠٤/٩٥ گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ٣٠/٠٣/٩٥، ٣١/٠٣/٩٥ و ٠١/٠٤/٩٥ متوقف گردیدند. از اخبار قابل توجه بازار برق بورس انرژی می‎توان به ورود چهار نیروگاه برق‎آبی متعلق به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (شامل نیروگاه‎های گتوند، لوارک، شهید رجائی و کارون چهار) به بازار برق بورس انرژی ایران اشاره کرد که با این حساب تعداد نیروگاه‎های مجاز به عرضه در بورس انرژی به عدد ٤٠ رسیده است.

این نیروگاه‎ها پس از طی مراحل پذیرش، دریافت کد و تعریف دارایی، قابلیت عرضه در بازار برق بورس انرژی ایران را خواهند داشت.

در مجموع ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی ایران به بیش از ٣٦ میلیارد و ٦٦٩ میلیون ریال رسید.

منبع: شانا