وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از صندوق رفاه دانشجویان بازدید کرد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از صندوق رفاه دانشجویان بازدید کرد

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با حضور در صندوق رفاه دانشجويان با هيئت رئيسه و كاركنان اين صندوق ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش یوپنا، دكتر محمد فرهادي در اين ديدار با قدرداني از خدمات مديريت و كاركنان اين صندوق گفت: عملكرد مناسب اين صندوق در ارائه بهتر خدمات به دانشجويان،موجب آرامش خاطر و رضايت در دانشگاهها و مراكز آموزش عالي كشور شده است.

وي افزود: صندوق رفاه دانشجويان در دو سال اخير توانسته است با ارائه تسهيلات مالي بيشتر به دانشجويان،تنوع بخشي و آسان سازي ارائه خدمات رفاهي به دانشجويان، ارائه خدمات جديد مانند  کمک به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در انجام پایان نامه  و رساله، حمایت از دانشجویان نمونه، برتر و ممتاز دانشگاه ها ، تخصیص وام ناباروری به دانشجویان متاهل،  اعطاي وام اشتغال  و خدمات جديد بيمه، در زمره سازمان هاي موفق وزارت علوم و در عرصه عمومي كشور قرار بگيرد.

مهندس ذوالفقار يزدان مهر رئيس صندوق رفاه دانشجويان نيز در اين ديدار گزارشي از عملكرد، دستاوردها، برنامه هاي كوتاه مدت و برنامه هاي سال جاري اين صندوق را ارائه كرد.

وي گفت: در سال ۹۴ پرداخت وامهاي دانشجويي بیش از ۱۱۰ درصد رشد پيدا كرد و براي اولين بار ۱۴۰ ميليارد تومان براي وام دانشجويان دكترا اختصاص يافت و اين وام نسبت به گذشته ۴۰۰ درصد رشد پيدا كرد و امسال نيز  ظرفیت سازی اعتبار وام ویژه دکتری به میزان حداقل۱۰۰۰میلیارد ریال به منظور پوشش صددرصدی تمامی دانشجویان دکتری غیر بورسیه متقاضی این وام انجام شده است. 

مهندس يزدان مهر اظهار داشت:تدوين برنامه راهبردي، تقويت درآمد زايي هاي شفاف و پايدار ،بهره گيري از ظرفيت هاي نهادهاي عمومي و خيّرين، جذب بيشتر اعتبارات عمومي و ارتقاء كمّي و كيفي خدمات را از برنامه هاي كوتاه مدت صندوق رفاه دانشجويان هستند.

 رئيس صندوق رفاه دانشجويان ، سازماندهی سرمایه انسانی ، اصلاح قوانین، مقررات و فرایندها و حرکت به سمت سازمان  مبتني بر فناوري اطلاعات و اهتمام به ارتقاء خدمات رسانی هدفمند توام با کرامت انسانی را از ديگر برنامه هاي كوتاه مدت صندوق رفاه دانشجويان ذكر كرد.

وي  ارائه تسهیلات ویژه تغذیه برای تمرکز زدایی و حرکت به سمت ارتقا و تنوع غذایی را از برنامه هاي سال جاري صندوق رفاه دانشجويان اعلام كرد و گفت: بر اساس اين برنامه كه در دانشگاههاي مشهد و اصفهان به شكل آزمايشي اجرا شده است علاوه بر غذاي دانشگاه ،برندهاي معتبر غذايي نيز در دانشگاه حضور خواهند داشت و صندوق رفاه بخشي از هزينه اين غذا ها را خواهد پرداخت.

مهندس يزدان مهر گفت: طرح ویژه تعمیرات اساسی برای ارتقا و بهبود خوابگاه ها  از برنامه هاي مهم سال جاري است و در صدد هستيم  رتبه بيشتر خوابگاههاي دانشجويي را به رتبه ۵ افزايش دهيم.

وي حمایت از کار دانشجویی و کارگاه های مهارت محور و  ارائه تسهیلات به دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های داخل کشور را از ديگر برنامه هاي صندوق رفاه دانشجويان ذكر كرد.

رئيس صندوق رفاه دانشجويان گفت: افزایش تسهیلات و هدفمندی آن ها و اهتمام به بهبود فضای خوابگاهی ، تنوع و افزایش کیفیت غذای دانشجویان و مشارکت با شرکت های دانش بنیان و وابسته به دانشگاه ها و هیات علمی از جمله برنامه های مهم سال جاری اين صندوق است.