«برجام» با نگاه دیپلماسی موفق بوده است/ برای حصول «اقتصاد مقاومتی» باید اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم
«برجام» با نگاه دیپلماسی موفق بوده است/ برای حصول «اقتصاد مقاومتی» باید اقتصادی دانش بنیان داشته باشیم

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با اشاره به لزوم دانش بنیان بودن اقتصاد برای حصول «اقتصاد مقاومتی»، «برجام» را از منظر دیپلماسی موفق عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری یوپنا،  موضوع  برجام را باید با دو نگاه دیپلماسی و انقلابی کنار یکدیگر ببینیم. پدیده یا کلید واژه اقتصاد مقاومتی موضوعی کاملا انقلابی است. یعنی با وجود شرایطی مانند تحریم ها و تهدیدها، اقتصاد جهانی بر کشور ما تاثیر مفیدی نگذاشته و ما را از رکود اقتصادی نجات نداده است زیرا اقتصاد ما وابسته به اقتصاد غربی ها است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی یعنی مستقل از اقتصاد غربی ها، تصریح کرد: برجام نتیجه ای که برای ما به بار آورد این بود که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند اگرچه ما در مورد برجام با نگاه دیپلماسی توفیق ها و نتایج خوبی را به دست آوردیم، اما معلوم شد که اقتصاد جهانی نمی تواند بر اقتصاد ما تاثیر مثبت گذاشته و ما را به گشایش اقتصادی برساند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با تاکید بر درون زا بودن اقتصاد برای برون رفت از رکود، اظهار داشت: از مقوله برجام در این مدت به این نتیجه می رسیم که باید اقتصاد درون زایی داشته باشیم. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون زا. تکیه گاه اقتصاد باید تولید ملی باشد یعنی خودباوری جوانان کشور ما در اقتصاد، معیشت و کسب کار.

وی ادامه داد: مقوله درون زا و برون گرا بودن اقتصاد را باید جدی بگیریم. اگر کلید واژه های اقتصاد مقاومتی در کشور رونق بگیرد کشوری صادر کننده می شویم و بین این دو که ما کشور وارد کننده باشیم یا صادر کننده خیلی مهم است. نظر حضرت آقا این است که ما کشوری صادر کننده باشیم و قطب اقتصادی در منطقه شویم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های کشور در حوزه های انرژی، معادن، فلزات سبک و سنگین بر لزوم دانش بنیان بودن اقتصاد به عنوان مقوله ای جدی در اقتصاد مقاومتی تاکید و خاطر نشان کرد: ما باید فکر ایرانی و اسلامی را در اقتصاد پیاده کنیم تا اقتصادمان ایرانی، اسلامی و نجات دهنده از بحران های معیشتی شود.

انتهای پیام