پرداخت ۵۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران طی چند روز آینده
پرداخت ۵۰ میلیارد تومان مطالبات چایکاران طی چند روز آینده

رئیس سازمان چای گفت: طی چند روز آینده با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر جمع پرداختی مطالبات چایکاران به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای با اشاره به پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران اظهار داشت: مجموع مطالبات چایکاران در سال جاری ۱۸۲ میلیارد تومان است که طی چند روز آینده با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان دیگر جمع پرداختی مطالبات چایکاران به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با اشاره به باقی مانده مطالبات چایکاران افزود: حدود ۲۰ درصد مطالبات چایکاران باقی مانده که به تدریج پس از دریافت منابع مالی پرداخت خواهد شد.
روزبهان ادامه داد: سال گذشته مجموع بهای برگ سبز چای ۱۳۷ میلیارد تومان بوده این درحالیست که تا کنون ۱۰۴ هزارتن برگ سبز چای  که ۴۰ درصد آن درجه یک و مابقی درجه دو به ارزش بالغ بر ۱۸۲ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
21
روزبهان با اشاره شکسته شدن رکورد تولید چای گفت: پرداخت مطالبات چایکاران در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد ۱۱۰ درصدی برخوردار است ضمن آنکه تولید برگ سبز چای تا این لحظه نسبت به تولید ۴ سال اخیر بی سابقه بوده است.
رئیس سازمان چای در خصوص دلایل افزایش تولید بیان کرد: افزایش تولید چای به سبب دلایلی اعم از نزولات جوی، اقدامات حمایتی دولت در پرداخت به موقع تسهیلات به زراعی، تسهیلات تغذیه و هرس باغات، پرداخت بهای برگ سبز چای و احیای مجد باغات چای شمال  افزایش تولید محصول در سال جاری را رقم زده  که امیدواریم این میزان تولید با افزایش ۶۰ درصدی تا پایان فصل برداشت به مرز ۱۲۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر با تولید مناسب چای در کشور میزان صرفه جویی در واردات  به ۷۵ میلیون دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۲۵ درصد صرف جویی را به همراه داشته است.
منبع: باشگاه خبرنگاران