شیوه درس خواندن دردانشگاه پیام نور تاثیر بسزایی درقبولی من درمقاطع بالاتر تحصیلی داشت
شیوه درس خواندن دردانشگاه پیام نور تاثیر بسزایی درقبولی من درمقاطع بالاتر تحصیلی داشت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ،وی در خصوص میزان تاثیر دانشگاه پیام نور در موفقیت تحصیلی خود گفت: زمانی که تحصیل خود را در دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز نمودم، همزمان در رشته علوم آزمایشگاهی مشغول به کار بودم. ترم‌های ابتدایی وفق دادن این شرایط برایم سخت بود، به این دلیل که در […]

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ،وی در خصوص میزان تاثیر دانشگاه پیام نور در موفقیت تحصیلی خود گفت: زمانی که تحصیل خود را در دانشگاه پیام نور بوشهر آغاز نمودم، همزمان در رشته علوم آزمایشگاهی مشغول به کار بودم. ترم‌های ابتدایی وفق دادن این شرایط برایم سخت بود، به این دلیل که در دانشگاه پیام نور منابع باید برای امتحان به طور کامل خوانده می‌شد و من چون شاغل بودم، زمان زیادی را برای حضور در کلاس‌های رفع اشکال نداشتم، گرچه در واحدهای عملی از علم اساتید محترمی چون خانم دکتر علوی و خانم صیانت در گروه زبان، بهرمند شدم، اما به مرور شیوه درس خواندن در این دانشگاه را یاد گرفتم و به نوعی باید گفت تلاش را یاد گرفتم و به جرات می توانم بگویم یکی از مواردی که باعث شد من بتوانم در دانشگاه تربیت مدرس در مقطع ارشد قبول شوم، این شیوۀ درس خواندن بود.
دانشجوی دکتری زبانشناسی همگانی تربیت مدرس در خصوص منایع درسی دانشگاه پیام نور گفت: با توجه به آن که کارشناسی را در رشته مترجمی زبان انگلیسی این دانشگاه تجربه کردم، می توانم بگویم بیشتر منابع درسی واقعا کاربردی هستند، و از نظر نیمه حضوری بودن هم باید گفت برای افرادی که شاغل هستند، مخصوصا در شاخه‌های نظری همچون علوم انسانی، تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌تواند بهترین گزینه باشد، چون آزادی عمل بیشتری دارند و طبق برنامه‌ریزی شخصی خود می‌توانند واحدها را گذرانده و در نهایت در رشته موردعلاقۀ خود تحصیل کنند.
وی در خصوص معظل مدرک گرایی در جامعه امروز نیز گفت:امیدوارم که تمام جوانان ایرانی، بیشتر به تحصیل واقعی و کسب علم توجه داشته باشند، نه جمع آوری مدارک تحصیلی مختلف چه بسا هرکس که علم واقعی داشته باشد، بدون شک جایگاه بسیار بالایی در جامعه کسب خواهد کرد.
دانشجوی سابق مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر در سال ۱۳۹۵ با کسب رتبه ۲۸ در آزمون دکتری سراسری، موفق به کسب بالاترین امتیاز (۳۰/۹۵ از ۱۰۰) در مصاحبۀ دانشگاه تربیت مدرس شده و در این دانشگاه پذیرفته شد سپس همزمان از طریق برگزیدگان علمی (استعداد درخشان) نیز در مقطع دکتری در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد.

پگاه آریایی که دارای مدرک فوق دیپلم علوم آزمایشگاهی در سال ۱۳۸۸ از طریق کنکور فراگیر دانشگاه پیام نور در رشته مترجمی زبان انگلیسی در دانشگاه پیام نور بوشهر پذیرفته شد و ضمن اشتغال در بیمارستان، به تحصیل در این رشته مشغول شد .
وی درسال ۱۳۹۱ درا ین دانشگاه فارغ التحصیل شد و در مهرماه سال ۱۳۹۲ در دانشگاه تربیت مدرس تهران با رتبه ۳۴ در رشته زبان‌شناسی همگانی پذیرفته و در شهریور ۱۳۹۴ از پایان نامه اش که در رابطه با گویش‌های استان بوشهر بود با نمره ۲۰، دفاع کرده و با معدل ۱۳/۱۸ فارغ‌التحصیل شد. ضمن اینکه در دوره ارشد در میان ورودی‌های هم رشته خود رتبه اول را در گروه زبانشناسی تربیت مدرس کسب نمود.

پگاه آریایی که سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور را دارد با با مرکز دایر ه المعارف بزرگ اسلامی در تهیه مدخل‌های دانشنامۀ گویش‌ها و زبان‌های ایرانی همکاری دارد و مدخل‌ها ی گویشی «بوشهری، دلواری، دشتستانی و …» به نام و ی در این دانشنامه ثبت شده است.
همچنین وی موفق به چاپ پایان نامۀ خود به صورت کتاب تحت عنوان « بررسی زبان‌شناختی فرآیندهای واجی گویش‌های استان بوشهر: رویکرد بهینگی» شده است و دو مقاله با عنوان ‌ «Lenition and Fortition in Shul Dialect» در Asian Journal of Humanities and Social Studies در سال ۲۰۱۵و « An Optimality Theoretic Account of Place and Voice Assimilation in Bushehri Dialects» در Journal of Advances in Linguistics در سال ۲۰۱۶ به چاپ رسانده است. همچنین مقاله‌ای نیز با عنوان «برخی فرایندهای واجی رایج در گویش‌های استان بوشهر» در سومین همایش بین المللی زبان ها و گویش‌های ایرانی (گذشته و حال) پذیرفته شده است.