ایران باید در لیست سیاه FATF باقی بماند
ایران باید در لیست سیاه FATF باقی بماند

هشت سناتور آمریکایی در نامه ای خطاب به وزیر خزانه داری آمریکا به توقف اقدامات متقابل گروه اقدام مالی(FATF) علیه ایران اعتراض کردند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، تعلیق ۱۲ ماهه «اقدامات متقابل» FATF علیه ایران که با تصویب و اجرای قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم اجرایی شد، بشدت مورد اعتراض کنگره آمریکا و صهیونیست ها قرار گرفته است.
در همین راستا، هشت سناتور آمریکایی در نامه ای در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۶ خطاب به وزیر خزانه داری آمریکا نوشته اند: ما عمیقاً نگرانیم که FATF اقدام های مقابله جویانه علیه ایران را پیش از موعد به حال تعلیق درآورده است.
در ادامه این نامه مغرضانه که ایران را مهد تروریسم جهانی معرفی کرده، آمده است: مؤسسه های مالی بین المللی نباید اقدام های غیرقانونی ایران را که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و هم پیمانان ما، به خصوص اسرائیل است، تشویق کنند.
این هشت سناتور با اعتراض به تصمیم FATF برای لغو محدودیت های وضع شده علیه ایران به عنوان یک نهاد بین المللی می نویسند که تا زمانی که ایران فعالیت های خود را همسوی آمریکا اصلاح نکرده است، این کشور باید اقدام های خود را علیه ایران تقویت و تلاش کند که در این مسیر جامعه جهانی را هم با خود همراه کند.
این در حالی است که در فضای مثبت پسابرجام، بانک ها و مؤسسه های مالی بین المللی بار دیگر در مسیر تعامل با ایران حرکت می کنند.
در بخش دیگری از این نامه می خوانیم: نظر به تداوم فعالیت های ایران در حوزه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تصمیمات مربوط به رفتار ایران در نظام بانکی بین الملل باید برمبنای شواهد تغییر باشد، نه بر اساس یک تعهد سیاسی صرف توسط مقامات بلندپایه ایران.
باب منندز سناتور ایالت نیوجرسی، مارک وارنر سناتور ایالت ویرجینیا، باب کیسی سناتور ایالت پنسیلوانیا، کوری بوکر سناتور ایالت نیوجرسی، ریچارد بلومنتال سناتور ایالت کنتیکت، مایکل بنت سناتور ایالت کلرادو، چاک شومر سناتور ایالت نیویورک و ران وایدن سناتور ایالت اورگن هشت امضا کننده این نامه هستند.