دو داروی جدید بیماری‌های قلبی و عروقی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند/ ۵۱  میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت دارند
دو داروی جدید بیماری‌های قلبی و عروقی تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتند/ ۵۱  میلیون ایرانی پرونده الکترونیک سلامت دارند

وزیر بهداشت در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلبی و عروقی، با اشاره به تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت برای ۵۱ میلیون ایرانی، از پوشش بیمه ای دو داروی جدید مرتبط با بیماری‌های قلبی و عروقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری یوپنا، سید حسن قاضی زاده هاشمی، در هجدهمین کنگره بین المللی تازه‌های قلبی و عروقی، اظهار داشت: آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان بالا بوده و این مسئله در ایران نیز مستثنی نیست و می‌توان گفت که گاهی در این بخش رکورددار نیز هستیم.

وی افزود: رشته قلب و عروق در کشور ما در مرز دانش حرکت کرده و جایگاه مناسبی در جهان دارد. این رشته جزو رشته‌هایی محسوب می‌شود که دولت باید در جهت حمایت از آن هدف گذاری کند البته طی سه سال گذشته در این دولت اقدامات زیادی صورت گرفته است به طوریکه حدود ۵۰ بیمارستان در این زمینه مجهز به تجهیزاتی مناسب برای خدمت به مردم شده است.

ویز بهداشت، گفت: از برنامه‌های ما این بوده که طی ۱۰ سال آینده معایب ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را تا ۲۵ درصد کاهش داده و همچنین بر همین اساس دو داروی جدید را در زمینه درمان بیماری‌های قلبی عروقی تحت پوشش بیمه قرار داده.

دکتر قاضی زاده هاشمی، تصریح کرد: ۵۰ درصد به تخت های ویژه کشور طی دو سال گذشته اضافه شده و امیدواریم طی یک سال و نیم آینده آن را به مرز صد در صد برسانیم هرچند که اصل کار در زمینه کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری از بروز بیماری است

وی افزود: در حال حاضر حاشیه شهرها مراکز شهرها و برخی از استان‌ها زیر پوشش شبکه بهداشت قرار گرفته و اکنون به اعضای هر هزار نفر یک بهورز آقا و یک بهورز خانم فعالند، همچنین به اعضای هر ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر یک مرکز جامع خدمات سلامت داریم.

وزیر بهداشت با بیان این که در حال حاضر نیز برای ۵۱ میلیون نفر در کشور پرونده الکترونیک سلامت شکل گرفته است، گفت: همگانی شدن بیمه‌ها در این دولت نیز از جمله اقدامات صورت گرفته جهت کمک به مردم بوده به طوری که اکنون ۹۵ درصد مردم دفترچه بیمه داشته و این گامی موثر جهت کمک به افراد که این مسئله در جهت کمک به مردم بوده است.

انتهای پیام