با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور درسال ۲۰۲۱ یک هزار میلیارد دلار کمتر از پیش بینی ها خواهد بود.

مؤسسه پژوهشهای اقتصادی آکسفورد اعلام کرد که با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تولید ناخالص داخلی این کشور درسال ۲۰۲۱ یک هزار میلیارد دلار کمتر از پیش بینی ها خواهد بود.

به گزارش یوپنا، مؤسسه پژوهش‌های اقتصادی آکسفورد اعلام کرد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۱ یک هزار میلیارد دلار کمتر از پیش بینی ها خواهد بود.

این مؤسسه همچنین اعلام کرد که سیاستهای دونالد ترامپ- از جمله اتخاذ تدابیر تجاری حمایتگرانه، حذف مالیاتها و اِخراج دسته جمعی مهاجران غیرقانونی- ممکن است دارای پیامدهای «نامطلوب» باشد.

این مؤسسه در تازه ترین پژوهش خود نشان داد که «چنانچه ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات بتواند سیاستهای خود را پیاده سازد، پیامدهای این اقدام بسیار گسترده خواهد بود که از آن جمله می توان به کاهش پنج درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا و تضعیف روند بهبود اقتصاد جهانی اشاره کرد».

ستاد انتخاباتی ترامپ تاکنون در مورد نتایج این پژوهش اظهارنظری نکرده است. این درحالی است که ترامپ بارها بر عزم خود جهت بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا تأکید کرده است.

منبع: تابناک