تیم ملی فوتسال آرژانتین قهرمان جام جهانی شد
تیم ملی فوتسال آرژانتین قهرمان جام جهانی شد

نهمین دوره رقابت های فوتسال جام جهانی با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید.

به گزارش یوپنا، در دیدار نهایی رقابت های جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا، تیم های آرژانتین و روسیه در سالن سولیسئو ده پوئبلو کالی و با قضاوت فرناندو گوتیرز اسپانیایی، دنیل رودریگوئز اروگوئه ای و نورالدین بوکوئف قزاق و وقت نگه داری خمیس حسن اماراتی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان دیه گو گیوستوتزی با برتری پنج بر چهار مقابل شاگردان سرگئی اسکورویچ در تیم روسیه، به قهرمانی رسیدند.
ادر لیما در دقیقه ۱۵:۲۳ روس ها را پیش انداخت اما آلامیرو واپوراکی ثانیه هایی بعد و در دقیقه ۱۵:۴۹ نتیجه را به تساوی رساند.
در واپسین ثانیه های نیمه نخست این فینال، لئاندرو کوزولینو از روی نقطه پنالتی دوم دروازه روس ها را برای بار دوم باز کرد تا آلبی سلسته با پیروزی ۲ بر یک به رختکن روند.
ادر لیما در دقیقه ۲۱:۱۸ نتیجه را به تساوی  ۲  بر ۲ رساند.
این پایان کار نبود و گل هایی که آلان برندی  در دقایق  ۲۱:۳۵ و ۲۲:۳۳ و کنستانتینو واپوراکی در دقیقه ۳۸:۱۹ وارد دروازه گوستاوو کردند سبب شد تا  آرژانتین پنج بر ۲ از حریف پیش افتد.
گل هایی که دنیس لیسکوف در دقیقه ۳۸:۵۶ و ادر لیما از روی نقطه پنالتی دوم در دقیقه ۳۹:۴۱ وارد دروازه حریف کردند هم تنها سبب شد تا روسیه با کمترین اختلاف گل این دیدار را به آرژانتین واگذار کند و نایب قهرمان شود.
سرگئی آبراموویچ از روسیه و آلن برندی، نیکولاس سارمیئنتو و سانتیاگو باسیل هم از آرژانتین از داور این مسابقه کارت زرد دریافت کردند.
گفتنی است؛ ریکاردینیو بازیکن تیم پرتغال با به ثمر رساندن ۱۲ گل آقای گل مسابقات جام جهانی فوتسال شد.