سکوت، ترکیه را گستاخ کرده
سکوت، ترکیه را گستاخ کرده

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق روز جمعه درخصوص استقرار نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق گفت: سکوت ما، ترکیه را گستاخ کرد.

هادی العامری دبیرکل سازمان بدر عراق روز جمعه درخصوص استقرار نیروهای نظامی ترکیه در شمال عراق گفت: سکوت ما، ترکیه را گستاخ کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، عامری در سخنرانی خود در مراسم ترحیمی در بغداد گفت: هرچه زمان نابودی داعش نزدیک تر می شود، صداهایی از اطراف شنیده می شود که گویا آنها، دوست ندارند داعش ازبین رود.
عامری تاکید کرد: این مساله پیشتر نیز طی عملیات آزادسازی دیاله، فلوجه و دیگر شهرها به چشم می خورد اما همه کسانی که درصدد تغییر مسیر پیروزی نیروهای عراقی و گسترش ترس در بین مردم این کشور بودند، شکست خورد.
دبیرکل سازمان بدر با بیان این که عملیات آزادسازی موصل را به صورت نمادی از اتحاد ملت و یکپارچگی خاک عراق تبدیل خواهیم کرد، تصریح کرد: از برخی اطراف تعجب می کنم که می خواهند همه گروه ها از دور و نزدیک در عملیات آزادسازی موصل شرکت کنند، اما دوست ندارند که بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در این نبرد مشارکت داشته باشد.
عامری افزود: مردم موصل مانند خانواده ما هستند و با جان و دل از آنها دفاع خواهیم کرد و خون شهروندان اهل سنت موصل را حفظ خواهیم کرد.
دبیرکل سازمان بدر درخصوص استقرار نیروهای ترکیه ای در عراق نیز افزود: سکوت (ما)، ترکیه را گستاخ کرده است.
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز جمعه با ابراز شگفتی از دخالت برخی از کشورها در امور داخلی عراق در آستانه آزاد سازی شهر موصل و نابودی کامل گروهک تروریستی داعش، از ساکنان شهر موصل خواست که به پیشواز نیروهای امنیتی بروند.
بغداد حضور نظامیان ترکیه در شمال عراق را نقض حق حاکمیت این کشور می داند ولی آنکارا ادعا می کند که نظامیان ترکیه به درخواست عراق وارد خاک این کشور شده اند و درخواست برای عقب کشیدن نیروی نظامی خود را نادیده می گیرد.