عضویت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیمان ام هشت
عضویت رسمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پیمان ام هشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از عضویت رسمی این دانشگاه در پیمان ام هشت خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها عضو منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عضو رسمی پیمان ام هشت (M8 Alliance) شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از عضویت رسمی این دانشگاه در پیمان ام هشت خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان تنها عضو منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا عضو رسمی پیمان ام هشت (M8 Alliance) شد.

به گزارش یوپنا به نقل از ایسنا، دکتر علی جعفریان با اعلام این خبر اظهار کرد: در نشست شورای عالی پیمان ام هشت که روز شنبه، هفدهم مهرماه امسال درشهر برلین آلمان تشکیل شد، دانشگاه علوم پزشکی تهران با اجماع آراء به عنوان اولین دانشگاه از منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به عضویت این پیمان درآمد.

وی در ادامه تصریح کرد: در پیمان ام هشت (M8 Alliance)، کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و فرهنگستان‌های پیشرو جهان عضو هستند که در جریان نشست جهانی سلامت (World Health Summit) سال ۲۰۰۹ تشکیل شد و دفتر مرکزی آن در برلین پایتخت آلمان قرار دارد.

جعفریان همچنین با اشاره به ماموریت بهبود ارتباطات میان دانشگاه‌های برتر جهان به منظور بهبود سلامت جهانی و ایفای نقش فعال در دستورگذاری سلامت در گستره دنیا به منظور تأثیرگذاری در تصمیمات سلامت در پیمان ام هشت، گفت: اعضای این پیمان هر سال مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) را به عنوان پلتفرم عرضه این ماموریت مهم در برلین برگزار می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: ترجمان پژوهش‌های علوم سلامت و پزشکی از طریق هدایت این تلاش‌ها به اقدامات با هزینه فایده مناسب و با تمرکز بر پیشگیری از بیماری‌ها و با جهت‌گیری به چالش‌های دنیای جدید شامل تغییرات جمعیتی، بیماری‌های غیرواگیر، مهاجرت، شهرنشینی گسترده و تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین اهداف تشکیل پیمان ام هشت است.

به گفته وی، قبل از پیوستن دانشگاه علوم پزشکی تهران به پیمان ام هشت، دانشگاه Charite برلین، امپریال کالج لندن، دانشگاه جانزهاپکینز، دانشگاه موناش استرالیا، دانشگاه کیوتو ژاپن، دانشگاه ژنو، دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه طب گرمسیری و بهداشت لندن (LSH TM)، دانشگاه سوربن پاریس، دانشگاه مونترآل کانادا، دانشگاه ملی تایوان، دانشگاه کوئیمبیرا پرتغال، دانشگاه رم ایتالیا، دانشگاه ماکری اوگاندا و فرهنگستان علوم پزشکی چین و برخی دانشگاه‌های دیگر از جمله ۲۳ عضو این پیمان بودند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیر قابل توجه این کنسرسیوم دانشگاهی آکادمیک بر تعیین دستور کار مجامع نظام سلامت بین‌الملل و جایگاه ویژه آن به عنوان شبکه راهبردی تصمیم‌سازی و حمایت طلبی در نظام سلامت جهانی، همچنین با توجه به برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین‌المللی‌سازی موثر و حضور مستقیم در این حیطه فرایند بررسی عضویت این دانشگاه در پیمان ام هشت از یک سال پیش آغاز شد و در جریان سفر پروفسور Detlev Ganten رییس و پایه گذار مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) به تهران به منظور شرکت در نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه پایدار سلامت، عضویت دانشگاه در هیأت اجرایی پیمان ام هشت، بررسی و در نهایت هفدهم مهرماه این دانشگاه به طور رسمی به عنوان بیست و چهارمین عضو پیمان ام هشت پذیرفته شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان، عضویت این دانشگاه در پیمان ام هشت را نشان‌دهنده توانمندی و کارنامه‌ درخشان دانشگاه در عرصه جهانی توصیف کرد و گفت: امیدوارم با اتصال مستقیم دانشگاه علوم پزشکی تهران به نظام بین‌المللی و شرکت در تصمیم‌سازی سلامت، زمینه برای ایفای نقش پررنگ، معنادار و اثرگذار مجموعه پرافتخار دانشگاه به نمایندگی از کشورمان در عرصه جهانی سلامت فراهم شود.

دکترعلی جعفریان، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست مجمع جهانی سلامت (World Health Summit) که ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه امسال با حضور ۱۸۰۰ نفر از ۹۰ کشور دنیا در برلین برگزار شد، در خصوص «نقش بخش خصوصی در تحقق پوشش همگانی سلامت در ایران» سخنرانی کرد.