وقتی نماینده دلواپس دایه مهربان تر از مادر برای روحانی شد!/ آیا سخنان کریمی قدوسی باعث تردید درباره اعتبار مجلسی ها نمی شود؟
وقتی نماینده دلواپس دایه مهربان تر از مادر برای روحانی شد!/ آیا سخنان کریمی قدوسی باعث تردید درباره اعتبار مجلسی ها نمی شود؟

گروه سیاسی – انتخابات مجلس دهم پاسخ روشنی به مواضع دلواپسان بود تا اکثریتی که مجلس نهم را در اختیار داشتند برای ورود به مجلس دهم ناکام شوند و برعکس دوره قبل طیف اقلیت را تشکیل دهند. به گزارش «یوپنا»، این گروه که از ابراز هیچ کلامی ابائی ندارند و بارها سخنان جنجالی و ادبیات […]

گروه سیاسی – انتخابات مجلس دهم پاسخ روشنی به مواضع دلواپسان بود تا اکثریتی که مجلس نهم را در اختیار داشتند برای ورود به مجلس دهم ناکام شوند و برعکس دوره قبل طیف اقلیت را تشکیل دهند.

به گزارش «یوپنا»، این گروه که از ابراز هیچ کلامی ابائی ندارند و بارها سخنان جنجالی و ادبیات تندی را علیه مخالفان سیاسی خود بکار برده اند، محور بحث هایشان تقابل با دولتی است که برخاسته از رای مردم است.

جواد کریمی قدوسی نماینده دلواپس که در غیاب همفکرانش در مجلس دهم بار سنگین تری برای تقابل با دولت بر دوش دارد، در نطق میان دستور خود اظهار کرد: جناب آقای روحانی، نظرسنجی های عمومی می گوید به مصلحت شما و کشور نیست که دوباره کاندیدا شوید. خود شما هم تردید دارد. نیایید تا کشور را از این بن بست نجات بدهیم و کسانی بیایند که مردم می خواهند.

وی ادامه داد: در یک کلمه، از شما به خیر و از ما به سلامت.

هر چند کریمی قدوسی یدطولایی در بکاربردن این ادبیات عیله دولت دارد و حتی ادعایی علیه رئیس جمهور مطرح کرد که خیلی سریع تکذیب شد و البته افکار عمومی هم با چنین ادبیات و مواضعی بیگانه نیست و آن را نپذیرفت، اما این اظهارات کریمی قدوسی جای طرح چند نکته دارد:

۱ – اولین پرسش اینکه مگر آقای کریمی قدوسی قبلا برای آمدن آقای دکتر روحانی در انتخابات دعوتنامه فرستاده بودند و از ایشان حمایت کردند که اکنون برای نیامدن وی استدلال می آورند؟ اتفاقا وی و همفکرانش نه تنها در هیچ برهه ای چه قبل انتخابات و چه در دوران ریاست جمهوری از دکتر روحانی و دولتمردان دولت یازدهم حمایت نکردند بلکه همواره کانون هجمه سازی علیه دولت بودند و از هیچ تلاشی برای تخریب دولت یازدهم کوتاهی نکردند.

این گروه که پیش از انتخابات و در ایامی که شاهد حمایت موج های مردمی از دکتر روحانی بودند که اتفاقا هیچ نهاد و سازمان دولتی و غیردولتی را با خود همراه نداشت، در واپسین روزهای مانده به انتخابات در رسانه های خود از هیچ تخریبی علیه وی منتخب ملت کوتاهی نکردند و در مقاطعی که دولت درصدد عملی کردن مهمترین برنامه های خود از جمله برجام بود، علیرغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و بیانات صریح ایشان بازهم تیم دولت و برنامه هایشان از گزند هجمه های این طیف در امان نماند.

از همین رو در واقع باید کسانی برای آمدن یا نیامدن دکتر روحانی تحلیل ارائه دهند که حامی ایشان بوده اند و در پیروزی وی نقش داشته اند نه کسانی که به هر وسیله ای برای تقابل و ناکامی وی قدم برداشتند.

۲ – دلواپسان همه امید و آروزهای خود را در صورت حضور احمدی نژاد در انتخابات تحقق یافته می دیدند که فرمایشات صریح مقام معظم رهبری که فرمودند “خب بله، یک نفری، یک آقایی آمده پیش من، من هم به ملاحظه‌ی صلاح حال خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم صلاح نمی‌دانیم ما که شما شرکت کنید. این را گفتیم. “ حجت را تمام کرد.

همین فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین و محکم ترین دلیل برای اینست که دلواپسان متوجه شوند حضور چه کسی به صلاح کشور نیست و اینکه اینگونه بر رئیس جمهور منتخب ملت بتازند بی شک بدور از اخلاق و شعار و رفتار ولایت مداری است.

 ۳ – ای کاش مرجعی وجود داشت تا از نماینده محترم درخواست کند که بر اساس کدام نظرسنجی این چنین آمار به جامعه می دهد!؟ اگر این پیش بینی و نظرسنجی (بخوانید نظرسازی شخصی) درست از آب درنیاید که به احتمال فراوان هم همینگونه است، آیا جامعه نسبت به سخنان نمایندگان محترم مجلس نزد افکار عمومی بی اعتبار نمی شود و ارزش این جایگاه بواسطه چنین ادعاهای مغرضانه ای تقلیل نمی یابد!؟

۴ – اما مضحک ترین بخش از سخنان کریمی قدوسی بی شک آن بخشی است که وی گوید “نیایید تا کشور را از این بن بست نجات بدهیم و کسانی بیایند که مردم می خواهند.”

اتفاقا باید از آقای دکتر روحانی و همکارانشان تشکر کرد که کشور را در بدترین شرایط پس از انقلاب تحویل گرفتند و افق های جدیدی بر روی ملت گشودند و هرچند سال ها طول می کشد تا جبران خسارت های هشت سال دولت گذشته شود اما بازهم تلاش ها و اقدامات این دولت ستودنی است.

حال که آقای کریمی قدوسی و سایر همفکرانشان شجاعت عذرخواهی از ملت را به خاطر وضعیت پیش آمده در دولت قبل ندارند و هیچ کمکی هم برای بهبود وضعیت به دولت نکردند ای کاش حداقل سکوت می کردند تا بیشتر به یاد وضعیت گذشته نیفیتیم و حسرت فرصت های از دست رفته ملت و کشور را بیاد نیاوریم.

و نکته آخری اینکه اگر آقای کریمی قدوسی برای رای مردم احترام قائلند، اجازه دهند که مردم خودشان کسی را که می خواهند انتخاب کنند و دیگر نیازی به اینگونه فضاسازی ها و بدعت گذاری ها نیست و واقعا کسی نمی داند چه سری است که برخی هر جا کم می آورند از نام “مردم” هزینه می کنند در حالیکه همین مردم به روشنی در دو انتخابات اخیر نظرشان را درباره این طیف بیان کرده اند.