اجرا و تهیه نیم رخ محلات ۲۱ گانه منطقه ۲ به پایان رسید
اجرا و تهیه نیم رخ محلات ۲۱ گانه منطقه ۲ به پایان رسید

حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲، طرح تهیه نقشه منابع فرهنگی- اجتماعی محله های شهر تهران که با نام نیم رخ محله معرفی شده است، با هدف شناسایی و ثبت سرمایه ها و منابع فرهنگی و اجتماعی محلات شهر تهران از ابتدای شهریور ماه در منطقه ۲ آغاز و به تازگی به پایان رسید.

حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران، طرح تهیه نقشه منابع فرهنگی- اجتماعی محله های شهر تهران که با نام نیم رخ محله معرفی شده است، با هدف شناسایی و ثبت سرمایه ها و منابع فرهنگی و اجتماعی محلات شهر تهران از ابتدای شهریور ماه در منطقه ۲ آغاز و به تازگی به پایان رسید.
به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران،مسعود خسروی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ با اعلام این مطلب افزود: طرح نیم رخ محله به عنوان یک ضرورت و منبعی مهم و کارآمد در اجرای پروژه ها محسوب می شود که خوشبختانه این طرح با سرعت و دقت لازم توسط پژوهشگران محلات ۲۱گانه و با نظارت اداره مطالعات اجتماعی منطقه ۲ و اداره کل مطالعات اجتماعی شهرداری تهران به خوبی محقق شد.
خسروی با اشاره به نتایج به دست آمده اظهار داشت: از میان محلات ۲۱گانه ۲۱۰۵ مکان در ۹ شاخص مطرح شده، گردآوری شده است که بیشترین شاخص را اماکن آموزشی، بهداشتی، فراغتی، ورزشی، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، سمن ها و سپس تاریخی به ترتیب در اختیار داشتند.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ در پایان افزود: با توجه به تغییرات مکانی و آماری اطلاعات به دست آمده باید به صورت منظم، بروزرسانی و ثبت گردد تا بتوان از آن به عنوان منبع بدون نقص و قابل اتکاء استفاده نمود.
وی همچنین گفت: فاز اول طرح نیم رخ محله با ۹ شاخص اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، مذهبی، سمن ها، ابنیه، تاریخی، بهداشتی، فراغتی و ورزشی تدوین و به پایان رسید و امید آن داریم که این طرح با برنامه ریزی مدیران ارشد اداره مطالعات اجتماعی شهرداری تهران در فازهای بعدی تکمیل گردد.