واکنش رئیس سازمان بهزیستی به مسئله گورخوابی معتادان
واکنش رئیس سازمان بهزیستی به مسئله گورخوابی معتادان

گروه اجتماعی – معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان متجاهر ۲۱ برابر شده است. “دکتر انوشیروان محسنی بندپی” در بازدید از مرکز نگهداری و آسیب اخوان شهرستان ملارد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا» با بیان اینکه در سال ۹۲ حدود […]

گروه اجتماعی – معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان متجاهر ۲۱ برابر شده است.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی” در بازدید از مرکز نگهداری و آسیب اخوان شهرستان ملارد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «یوپنا» با بیان اینکه در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ نفر ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان بوده است، افزود: با هماهنگی ها و تعامل صورت گرفته میان دستگاههای اجرایی و الزامات ماده ۱۶ پیشگیری، درمان و توانمندسازی معتادان در دولت یازدهم روند مطلوبی دارد و اکنون ظرفیت مراکز نگهداری، درمان، مراقبت و بازتوانی معتادان به ۱۲۶۰۰ نفر رسیده است.

00000000000000000001439037562841_galleryimages_11693وی با اشاره به پراکندگی این مراکز در سراسر کشور برای آقایان و خانم ها، ابراز داشت: سازمان بهزیستی در استان کرمان قطب آموزشی (TC) درمان اجتماع محور و در استان سیستان و بلوچستان مراکز نگهداری، حمایت و مراقبت کودکان را راه اندازی کرده است.

دکتر محسنی بندپی در واکنش به سوء استفاده های سیاسی از مسئله معتادان متجاهر، نیز گفت: در دولت یازدهم با دستور شخص رئیس جمهور و تاکیدات مکرر ایشان و همچنین دستورات خوبی که در این زمینه داشتند، با هماهنگی های صورت گرفته میان دستگاههای مرتبط، ظرفیت پذیرش مراکز نگهداری معتادان متجاهر ۲۱ برابر شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور علاوه بر افزایش ظرفیت، بر بکارگیری پروتکل های علمی در روند نگهداری و بازتوانی معتادان تاکید کرد و گفت: بکارگیری پروتکل های علمی و تجدید نظر در پروتکل ها قبلی و استفاده از تیم کارشناسی اساتید دانشگاهها در همه زمینه های علاوه بر حوزه بهداشت و درمان، در حوزه های مددکاری اجتماعی، اجتماع پذیری، حرفه آموزی، مهارت آموزی نیز انجام شده است.

این مقام مسئول تشریح کرد: فراهم آوری امکانات برای اشتغال این افراد و اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال بهزیستی در اختیار وام های اشتغال زایی برای بهبهود یافتگان است.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه در سازمان بهزیستی مسکن بهبود یافته در دستور کار داریم، گفت: این تغییر رویکرد در دولت یادهم باعث شده تا اثربخشی و راندمان بهبود معتادان افزایش چشمگیری داشته باشد.

گفتنی است؛ پس از ارائه این گزارش، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه انجام اقدامات مناسب در درمان و توانمندسازی معتادان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان پس از بهبود خبرهای خوبی است، از تلاش ها و اقدامات سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، ستاد کل مبارزه با مواد مخدر ونیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.

5435455-1

بر اساس این گزارش؛ محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و سید حسین هاشمی استاندار تهران، جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، عصر امروز (پنجشنبه) از مرکز نگهداری و آسیب اخوان شهرستان ملارد بازدید کردند، مرکزی که محل پذیرش و نگهداری تعدادی از گورخواب هایی است که در روزهای اخیر مشکلات آنها در رسانه ها منتشر شد.

5435455-2