هشدار پنتاگون به کره شمالی درباره آزمایش موشک قاره پیما
هشدار پنتاگون به کره شمالی درباره آزمایش موشک قاره پیما

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کره شمالی هشدار داده است که اگر به اقدامات خود در راستای آزمایش موشک‌های قاره پیما ادامه دهد با عواقب جدی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش یوپنا به نقل از تایم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کره شمالی هشدار داد که اگر به اقدامات خود در راستای آزمایش موشک‌های قاره پیما ادامه دهد با عواقب جدی  روبه‌رو خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که تنها چند ساعت پس از اعلام «کیم جونگ‌ اون» رهبر جمهور کره شمالی مبنی بر قرار داشتن کشورش در آستانه شلیک آزمایشی موشک قاره پیما، پنتاگون بیانیه شدید‌اللحنی در این راستا منتشر کرد.
در این بیانیه، پنتاگون از کره شمالی درخواست کرده است تا از اقدامات تحریک آمیز که صلح و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کنند خودداری کند.
در بیانیه پنتاگون همچنین آمده است که آمریکا طیف کاملی از اقدامات بازدارنده را برای دفاع از متحدان خود در برابر کره شمالی پیش‌بینی کرده است.
پنتاگون در این بیانیه اعلام کرده است که هرگونه اقدام کره شمالی در راستای تکنولوژی موشک‌های بالستیک به صراحت در قطعنامه‌های سازمان ملل ممنوع اعلام شده است.
پنتاگون از تمامی کشورها خواست تا پیونگ‌یانگ را تحت فشار قرار دهند که چنین آزمایشی غیر قابل قبول است.
کیم جونگ‌ اون رهبر کره شمالی در سخنرانی آغاز سال جدید میلادی در تلویزیون کره اعلام کرد که کشورش در آستانه شلیک آزمایشی موشک‌های قاره پیما قرار دارد.