معرفی ۱۸ شهردار و دهیار چهارمحال وبختیاری به دادگاه/ قطعی گاز در استان البرز/ اعتراف معتاد شيشه اي به ۲۱ فقره سرقت
معرفی ۱۸ شهردار و دهیار چهارمحال وبختیاری به دادگاه/ قطعی گاز در استان البرز/ اعتراف معتاد شيشه اي به ۲۱ فقره سرقت

بستخ خبری استان ها ۹۵/۱۰/۲۵

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-01-14 10:36:40Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

معرفی ۱۸ شهردار و دهیار چهارمحال وبختیاری به دادگاه

خبرآنلاین- چهارمحال و بختیاری: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند، ۱۸ شهردار و دهیار به دلیل دفن غیراصولی زباله به دادگاه معرفی شدند.

شهرام احمدی افزود: ۱۴۷ مورد اخطاریه طی سال جاری برای دهیاران و شهردارانی که در خصوص دفن اصولی در محل های دفن پسماند ضوابط را به طور کامل رعایت نمی کردند، صادر شده است.

وی از ارائه راهکار برای رفع مشکل به همراه اخطاریه برای شهرداران و دهیاران در این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸ مورد از دهیاران و شهردارانی که در مهلت قانونی اقدام به رفع مشکل ننمودند به مراجع قضایی معرفی شدند.

احمدی از تشکیل ۵۷ جلسه پیشگیری قضایی در خصوص جلوگیری از دفن غیر اصولی پسماند در استان خبر داد و افزود: در ۹ ماه امسال ۷۳۴ مورد پایش از محل های دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان انجام شد.

به گفته وی این مکان ها به منظور شناسایی محل ها اصولی و منطبق با ضوابط بهداشتی و زیست محیطی جهت دفن اصولی پسماند خانگی انتخاب شده است.

وی از تشکیل ۷۰ کمیته مکان یابی محل دفن پسماند در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: در این کمیته محل های دفن پسماند منطبق بر ضوابط زیست محیطی انتخاب می شود.

احمدی گفت: سرانه تولید زباله در استان به ازای هر فرد ۶۰۰ گرم در روز است و روزانه بیش از ۷۲۵ تن زباله در استان تولید می شود که ۴۰ درصد آن زباله خشک است.

به گفته وی، سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکیک از مبدا در تمام شهرها و روستاهای استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم ترین مشکل در زمینه پسماند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال وبختیاری از آغاز عملیات اجرایی مرکز بازیافت زباله استان در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح تفکیک زباله در مبدا در شهرهای شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجراست.

 

82386159-71324989رئیس پلیس فدرال آلمان وارد زاهدان شد

ایرنا- سیستان و بلوچستان:  فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: « دیتر رومن » رئیس پلیس فدرال آلمان به منظور بازدید یک روزه از مرزهای ایران در استان سیستان وبلوچستان روز شنبه وارد زاهدان شد.
سردار حسین رحیمی اظهار داشت: رئیس پلیس فدرال آلمان در سفر به استان ضمن ملاقات با مسئولان انتظامی و مرزبانی سیستان و بلوچستان از مرزهای این استان با کشورهای همسایه دیدن می کند.
وی افزود: این سفر در راستای ارتباط دوجانبه پلیس ۲ کشور ایران و آلمان صورت گرفته که این استان یکی از مقاصد سفر رئیس پلیس فدرال آلمان پیش بینی شده است.
سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود ۱۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران، با ۲ کشور افغانستان و پاکستان مرز مشترک دارد.
طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.
همچنین طول مرزهای آبی استان در سواحل دریای عمان نیز ۳۷۰ کیلومتر است.

 

IMG15123677قطعی گاز در استان البرز

فارس- البرز: گاز برخی مناطق کلانشهر کرج از فردا به مدت دو روز با هدف توسعه گاز شهری، قطع خواهد شد.

گاز کوچه آیت‌الله خامنه‌ای ۸ متری اول، اتحاد غربی، فرهاد، ملایری و کوچه گلستان واقع در بلوار استقلال جنوبی رجایی شهر کرج روز یکشنبه ۲۶ دی ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر قطع خواهد شد.

همچنین جریان گاز خیابان‌های نوایی، محمدی، دستجردی، کوچه همت و فرعی‌های اطراف واقع در بلوار هفت تیر کرج به دلیل توسعه شبکه در روز دوشنبه ۲۷ دی ماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ظهر قطع خواهد بود.

بر اساس این گزارش، پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام خواهد شد.

شرکت گاز البرز از ساکنان درخواست کرده به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز در محل سکونت حضور داشته باشند.

 

139207251334026061365984شناسائی بیش از ۲۰۰ کودک کار و خیابانی در استان کرمانشاه

تسنیم- کرمانشاه: معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰۰ کودک کار و خیابانی در استان کرمانشاه وجود دارد.

مرتضی کوهی با بیان اینکه امسال اعتباری برای ساماندهی کودکان کار اختصاص یافته است، اظهار داشت: اکنون بیش از ۲۰۰ کودک کار و خیابانی در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: اکنون ۱۰۰ کودک در مراکز خانه‌های کودکان و نوجوانان و ۱۱۰ کودک نیز در خانواده جایگزین تحت حمایت هستند.

کوهی از اقدامات انجام شده برای این کودکان خبر داد و افزود: ایجاد اشتغال، ازدواج، تهیه لوازم ضروری زندگی و تهیه جهیزیه از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه به ۳۰ نفر از مددجویان ترخیصی از مراکز شبانه‌روزی‌، مسکن مهر واگذار شده است، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۳۰ مورد فرزند‌خواندگی توسط خانواده‌های دارای شرایط انجام شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه اظهار کرد: پرداخت امداد ماهیانه به فرزندان در خانواده جایگزین، تهیه مسکن مهر به تعدادی از فرزندان و پرداخت هزینه‌های درمان از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی در جهت حمایت از کودکان است.

 

IMAGE11484390451366اعتراف معتاد شيشه اي به ۲۱ فقره سرقت

پایگاه خبری ناجا- سمنان: با دستگيري متهمي كه اعتياد شديد به ماده مخدر صنعتي و خطرناك شيشه دارد ۲۱ فقره سرقت داخل خودرو در گرمسار كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گرمسار در تشريح اين مطلب اظهارداشت: با دريافت گزارشي مبني بر سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده شهرستان، ماموران پليس آگاهي و پاسگاه انتظامي لجران پيگيري موضوع را در دستور كار خود قراردادند.
سرهنگ ابوذر قرباني ادامه داد: با كار اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت هاي صورت گرفته، متهمي شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضائي در عملياتي دستگير شد.متهم ۲۸ ساله كه فردي غيربومي است و به ماده مخدر صنعتي و خطرناك شيشه اعتياد شديد دارد.
وي تصريح كرد: متهم در بازجويي فني كارآگاهان پليس، لب به اعتراف گشود و راز ۲۱ فقره سرقت لوازم داخل خودرو را فاش كرد.