راه ۲۵۵روستای آذربایجان غربی بسته است/ افتتاح۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در دیلم/ معرفی فرماندار جدید خرم آباد
راه ۲۵۵روستای آذربایجان غربی بسته است/ افتتاح۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در دیلم/ معرفی فرماندار جدید خرم آباد

بسته خبری استان ها ۹۵/۱۱/۱۶

82414631-71381365راه ۲۵۵روستای آذربایجان غربی بسته است

ایرنا- آذربایجان غربی: مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با گذشت دو روز از بارش سنگین برف در استان، راه های ارتباطی ۲۵۵ روستا در شهرستان های مختلف بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.

عبدالحسین علی اکبری افزود: از این تعداد، بیشترین راه روستایی بسته مربوط به ارومیه است اما تعداد روستاهای مسدود در مرکز استان از ۴۰۰ به ۶۴ روستا کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن، راه های ۳۰ روستای چالدران، پنج روستای میاندوآب، ۵۰ روستای پیرانشهر، ۹ روستای خوی و ۱۵ روستای شاهین دژ در حال حاضر بسته است.
اکبری ادامه داد: همچنین راه های یک روستای مهاباد، ۱۰ روستای ماکو، چهار روستای پلدشت، پنج روستای سردشت، چهار روستای تکاب و یک روستای نقده، ۲ روستای شوط و ۵۵ روستای سلماس بسته است و عملیات راهداری در آنها جریان دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: با تلاش راهداران استان راه های ارتباطی روستاهای شهرستان های بوکان، اشنویه و چایپاره باز شده و راه هیچ روستایی در این شهرستان ها بسته نیست.
از ۱۲ هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر روستایی، سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر راه شوسه و خاکی است.
راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای ۱۴ اداره راهداری و ۶۷ اکیپ عملیاتی شامل ۲۹ باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، ۱۵ باب راهدارخانه مرکزی و ۲۳ باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است.
آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۲ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است.

 

13951027000893_PhotoAامدادرسانی به ۱۳۷۵ نفر آسیب‌دیده در خراسان‌جنوبی

فارس- خراسان جنوبی: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ۸۳ عملیات توسط نیروهای هلال‌احمر به ۱۳۷۵ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

جواد خامسان در بیرجند اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ۸۳ عملیات توسط نیروهای هلال‌احمر به یک‌هزار و ۳۷۵ نفر آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ۳۳ دستگاه خودرو طی این عملیات‌ها در استان به‌کار گرفته ‌شده است، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۷۰ نفر در راه مانده اسکان اضطراری داده شده است و در بین این افراد ۶۵۰ قرص نان، ۲۶۳ کنسرو، ۴ چراغ والور، ۵۷۴ تخته پتو، ۱۱۰ کیلوگرم نایلون پوششی، یک دستگاه چادر و ۲۴۰ بطری آب معدنی توزیع شده‌ است.

خامسان بیان داشت: همچنین بعد از شروع بارش سنگین برف در خراسان جنوبی، ۴۹۲ مورد بستن زنجیر چرخ توسط نیروهای هلال‌احمر انجام شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: یک چوپان نیز بر اثر برف و کولاک گمشده بود که خوشبختانه در منطقه سربیشه پیدا شده و به مراکز درمانی تحویل داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد سیل و آبگرفتگی و همچنین ۶۵ مورد برف و کولاک در استان اتفاق افتاده است.

 

139504051456502477999914افتتاح۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در دیلم

تسنیم- بوشهر: فرماندار شهرستان دیلم گفت: همزمان با ایام دهه فجر ۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان دیلم افتتاح و اجرایی شد.

حسن اسماعیلی صبح امروز در مراسم افتتاح مدرسه برکت علوی دیلم با بیان این که این مدرسه با مشارکت بنیاد برکت ساخته و تکمیل شده است اظهار داشت: مدرسه برکت علوی دیلم در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع ساخته شده است.

وی بابیان اینکه این مدرسه دارای ۱۲ کلاس درس است تصریح کرد: مدرسه برکت علوی دارای سالن اجتماعات، فناوری و امتحانات است.

فرماندار دیلم با بیان اینکه برای ساخت این مدرسه ۱۶٫۵ میلیارد ریال اعتبار سرمایه گذاری شده است افزود: ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و شش میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات بنیاد برکت تامین شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر ۳۴ پروژه عمرانی در دیلم افتتاح و اجرایی شد افزود: همزمان با ایام دهه فجر ۲۸۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان دیلم افتتاح و اجرایی شد.

وی افزود: در این ایام مبارک ۲۳ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

فرماندار دیلم از آغاز ساخت ۱۱ پروژه عمرانی در دیلم خبرداد و خاطر نشان کرد: بری اجرای این ۱۱ پروژه ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

اسماعیلی از تکمیل بزرگراه دیلم به گناوه خبرداد و گفت: این محور مهم مواصلاتی در حال تکمیل و مراحل پایانی پروژه بزرگراهی آن است که بر اساس اعلام پیمانکار، پروزه بزرگراهی دیلم به گناوه به طول ۶۵ کیلومتر تا پایان امسال افتتاح می شود.

 

2258429الکترونیکی شدن طرح پارکبان در ایلام

مهر- ایلام: مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام گفت: تمامی مقدمه های لازم برای اجرایی شدن طرح پارکبان به صورت الکترونیکی در شهر ایلام انجام شده است.
علیرضا سروری با بیان اینکه اجرای طرح پارکبان به صورت دستی باعث ایجاد نارضایتی هایی برای مردم شده است، افزود: بنابراین شورای عالی ترافیک مصوب کرد در تمام شهرهای کشور این طرح به صورت الکترونیکی اجرا شود.

وی افزود: در اجرای طرح الکترونیکی پارکبان سیم کارت هایی حاوی پلاک ماشین و شماره تلفن همراه فرد بر روی شیشه جلوی تمامی خودروها نصب می شود که اطلاعات آنها توسط دستگاه های بارکد خوان از طریق اینترنت به سرور مرکزی ارسال می شود.

مسئول اداره ترافیک و حمل و نقل شهرداری ایلام یادآور شد: هزینه نصب این سیم کارت ها در مرحله نخست ۵۰ هزار ریال است که ۲۰ هزار ریال آن هزینه سیم کارت و ۳۰ هزار ریال نیز شارژ اولیه است که امکان شارژ مجدد نیز وجود دارد.

سروری افزود: در حال حاضر اجرای طرح پارکبان به صورت الکترونیکی تنها در خیابان های هسته مرکزی شهر ایلام انجام می شود اما این آمادگی وجود دارد که در هر خیابانی که مشکل پارک وجود داشته و برخی ساکنان و یا کسبه به صورت اختصاصی از آن استفاده کنند، اجرا شود.

وی هدف از اجرای این طرح را جلب رضایت مردم و استفاده عادلانه و برابر تمامی شهروندان از محل های پارک خودرو عنوان کرد.

 

fffمعرفی فرماندار جدید خرم آباد

خبرگزاری صدا و سیما- لرستان: اسد عبداللهی فرماندار جدید خرم آباد شد.

در مراسمی که با حضور استاندار لرستان و مدیران دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات فرمانداری خرم‌آباد برگزار شد، اسد عبداللهی به‌عنوان بیست و یکمین فرماندار خرم آباد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگزین آقای حبیب اله خجسته پور شد.
عبدالهی پیش از انتصاب به عنوان فرماندار خرم آباد، فرماندار شهرستان ازنا بود.
فرمانداری کوهدشت بین سالهای‌۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ از دیگر سوابق اجرایی آقای عبدالهی است. وی که دارای مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس جامعه‌شناسی است مسئولیت هایی از جمله مشاور استاندار، دبیری شورای جوانان استان، مدیرکل امور اجتماعی و انتخابات لرستان و رئیس ستاد انتخابات استان را در کارنامه دارد.
استاندار لرستان در مراسم معرفی فرماندار جدید خرم آباد گفت: خرم‌آباد نیاز به راهبرد جدید دارد چون راهبردهای قبلی نمی‌تواند برای مردم ایجاد آرامش داشته باشد.
هوشنگ بازوند با بیان اینکه توسعه باید از مرکز استان آغاز شود گفت: این، هنر آقای عبداللهی فرماندار جدید است که بتواند توسعه را از خرم‌آباد آغاز کند.