امروز برای شما روش پخت یک شیرینی ساده با خرما و بادام زمینی را آماده کرده‌ایم. بادام زمینی منبع غنی فیبر غذایی و کربوهیدرات شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. کلسیم و ویتامین D آن برای سلامت استخوان و دندان مفید است.

به گزارش خبرگزاری یوپن به نقل از تابناک؛ خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است. در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا موادرنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد.خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید.به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می برند، مفید اعلام شده است، برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است.

امروز برای شما روش پخت یک شیرینی ساده با خرما و بادام زمینی را آماده کرده‌ایم. بادام زمینی منبع غنی فیبر غذایی و کربوهیدرات شامل اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. کلسیم و ویتامین D آن برای سلامت استخوان و دندان مفید است. افرادی که قبل از دهه ۳۰ زندگی به میزان کافی کلسیم و ویتامین D جذب کرده اند، کمتر دچار پوکی استخوان در سال های بعد زندگی خود می شوند.
برای آشنایی با روش تهیه‌ی این شیرینی با ما همراه باشید.
84228_757
مواد لازم:

خرمای هسته گرفته شده: دو پیمانه
بادام زمینی: بیست عدد
شکر: به میزان لازم
پودر کاکائو: به میزان لازم

طرز تهیه:

هسته‌ی هر دانه خرما را خارج می‌کنیم و به جای آن، یک یا دو عدد بادام زمینی قرار می‌دهیم. سپس بر روی خرما، مقداری پودر کاکائو و در صورت دلخواه، شکر می‌ریزیم.