رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان وام ویژه دکترا پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: امسال بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان وام ویژه دکترا پرداخت می‌شود.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، ذوالفقار یزدان مهر در مراسم امضای قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک توسعه تعاون این تفاهم‌نامه را گام بلند دیگری در جهت ارتقای خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان در دولت تدبیر و امید دانست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: توفیق خدمت به دانشجویان مستعد به عنوان شریف‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی و فراهم کردن مسیر رشد و تعالی علمی آنان، موهبت بزرگ الهی است که ما از آن برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان در دوره جدید فعالیت خود با راهبری وزیر علوم و هم‌افزایی سازمان امور دانشجویان و تعامل مؤثر و پرتحرک با دولت خدمت‌گزار و مجلس شورای اسلامی، با آسیب‌شناسی بیش از چهار دهه فعالیت این صندوق، گام‌های بعدی را در جهت نیل به خودکفایی و ارائه تسهیلات مؤثر و هدفمند در پیش گرفت.

مهندس یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاوه بر پوشش ۱۰۰ درصدی متقاضیان، اصلاح زیرساخت‌ها و ایجاد منابع مالی جدید و پایدار، مدل جدیدی در توسعه و هم‌افزایی منابع با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل، نهادهای عمومی و خیرین رقم خورد که تفاهم‌نامه امروز ناشی از این رویکرد است.

وی با بیان اینکه با علم به محدودیت منابع دولتی، رویکرد گره‌گشایی را در پیش گرفتیم عنوان کرد: با تأکید وزیر محترم مبنی بر کاهش دغدغه مالی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای تمرکز بیشتر بر توسعه علمی، مدل وام ویژه دکتری را با هم‌فکری معاونان آموزشی و پژوهشی و فناوری وزارت علوم تدوین و با کمک سازمان برنامه و بودجه، منابع اولیه آن تأمین و تصویب شد تا بتوانیم به صورت ماهانه به کلیه دانشجویان روزانه غیربورسیه پرداخت کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان وام ویژه دکتری به دانشجویان پرداخت شد که از درآمد اختصاصی صندوق صورت پذیرفت.

مهندس یزدان‌مهر بیان کرد: در مدل جدید ماهانه به هر دانشجوی دکترا ۷۰۰ هزار تومان هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن یک سال پس از فارغ‌التحصیلی و در اقساط بلندمدت دریافت می‌شود.

وی گفت: با تفاهم صورت گرفته امسال بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان وام ویژه دکترا پرداخت می‌شود که بخشی از آن توسط سازمان برنامه و بودجه و صندوق رفاه دانشجویان تأمین شده و یک حمایت حداکثری در جهت حمایت از دانشجویان صورت خواهد گرفت.