در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان حمایت و مشارکت گسترده در این حماسه ملی را اعلام کردند.

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان حمایت و مشارکت گسترده در این حماسه ملی را اعلام کردند.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، امروز در مراسمی برپا شده از سوی انجمن علمی- فرهنگی – ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان در باکو، دانشجویان شرکت کننده در این مراسم در فضایی بسیار صمیمی به گفتگو و بیان نظرات خود پرداخته و بر حمایت کامل و مشارکت حداکثری جمعیت دانشجویی در انتخابات پیش رو و خلق برگ زرین دیگری در دفتر پر افتخار جامعه دانشجویی خارج از کشور تاکید کردند.
زهیر میرزاجانی دبیر انجمن علمی – فرهنگی – ورزشی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در جمهوری آذربایجان ضمن تقدیر از استقبال کم نظیر و شرکت دانشجویان در این مراسم، طی سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات و نقش مستقیم آحاد جامعه اسلامی کشورمان در تعیین سرنوشت و مسیر حرکت پر افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تاسی به فرمایش حضرت امام خمینی (ره)بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که میزان و تعیین کننده رای مردم است را چراغ راه دانسته و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای شرکت در انتخابات در نظام اسلامی را وظیفه ذاتی هر فرد ایرانی و عمل به این تکلیف شرعی و ملی را امری بلا استثنا برشمرد.
میرزاجانی که رزیدنت جراحی دهان، فک و صورت است با تبیین شرایط نابسامان برخی کشورهای منطقه خاورمیانه و قصد دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد تفرقه و آشوب در داخل کشورمان، انتخابات پرشور و گسترده را به عنوان نمادی از اتحاد و یکپارچگی مردم میهن اسلامی بیان و آن را سدی محکم و جوابی قاطع در برابر این تهدیدات بیان کرد.
وی خط مشی انجمن دانشجویی باکو را حمایت از اصل انتخابات و مشارکت حداکثری اعلام کرد و با تاکید بر اینکه این انجمن از هیچ کاندیدای خاصی اعلام حمایت و جهت گیری نکرده، ضمن بی طرفی کامل شرکت گسترده جامعه دانشجویی باکو در انتخابات پیش رو را با عنایت به تجارب سالیان گذشته امری بدیهی دانست.
علی پیشقدم دانشجوی سال چهارم دانشگاه پزشکی جمهوری آذربایجان نیز در حاشیه این مراسم و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: وظیفه ایرانی چه در داخل و چه در خارج از کشور این است که حضور فعال در انتخابات داشته و حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی و آرمانهای انقلاب اسلامی اعلام کند.
وی افزود: همه ما از جمله دانشجویان با مشارکت فعال باید حضور خود را در این دوره از انتخابات بیشتر کنیم.
پیشقدم، جوانان را از اقشار مهم هر جامعه خواند و گفت: جوانان نقش مهمی در آینده توسعه کشورشان دارند، از این رو توجه هر چه بیشتر به مسایل آنها از جمله آموزش برای آینده کشور از اهمیت خاص برخوردار است.
امین ابراهیمی دانشجوی دندان پزشکی نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما هم به نوبه خود سعی می کنیم با شرکت در این انتخابات وظیفه خودمان را ادا کنیم و با انتخاب صحیح نقش خود برای آینده توسعه کشورمان را ادامه دهیم.