دکترسید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

دکترسید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر هاشمی درسفر یکروزه به استان هرمزگان به عنوان نماینده دولت در نشست با رؤسای دانشگاه‌های استان هرمزگان با بیان اینکه دانشگاه نباید باری بر جامعه باشد، اظهار داشت: بخشی از مأموریت دولت راهگشایی امور است و باید به دنبال این باشیم چگونه هزینه‌ها را کم کنیم و منابع جدید درآمدی را در حوزه‌های مختلف پیدا کنیم که دانشگاه‌ها این موقعیت‌ها را دارند و با پذیرش این رسالت دانشگاه باید پیش برویم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه مدرک دانشگاهی باید یک سند مشکل‌گشا باشد و موضع دانشگاه نیز باید یک موضع خلاق بوده که خلاقیت در آن برجسته باشد، خاطرنشان کرد: ما دانشگاهیان باید این رسالت را اجرایی کنیم وهمه نهادهای دانشگاهی باید به دنبال رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند و جایگاه‌هایی را باید برای آن‌ها تعریف کنیم که رویکرد حال علمی و اجتماعی بودن دانشگاه است.

سرپرست وزارت علوم در ادامه با بیان اینکه مأموریت دانشگاه نسبت به گذشته تغییر کرده و روند به گونه گذشته نیست، گفت: در پیکره آموزش عالی با وجود مشکلات باید مسئولانه کار را پیش ببریم و مأموریت همه ما این است که با به‌کارگیری دانش مفید، مشکلات کشور را حل کنیم و دانشگاه باید به این سمت برود که بخش‌های مختلف احساس نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها داشته باشند.

همچنین در حاشیه این نشست، مرحله دوم ساختمان دانشکده علوم پایه دانشگاه هرمزگان با حضور سرپرست وزارت علوم به بهره برداری رسید.

دکترعلی اکبر شیخی رئیس دانشگاه هرمزگان در این خصوص گفت: این ساختمان به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۵۴ میلیارد ریال احداث شده که شامل ۱۲ کلاس درس به ظرفیت ۳۶۰ نفر و دارای هشت آزمایشگاه و ۲۳ اتاق اداری است.