مدیر کل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور از ظرفیت های دانشگاه در سطح استان ها، به منظور برگزاری استارتاپ ها بنا بر توانمندی و موقعیت محلی هر استان خبر داد.

مدیر کل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور از ظرفیت های دانشگاه در سطح استان ها، به منظور برگزاری استارتاپ ها بنا بر توانمندی و موقعیت محلی هر استان خبر داد.
به گزارش یوپنا، علی اصغر شکری؛ مدیر کل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور در خصوص برگزاری بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال گفت: برنامه این استارتاپ از دو ماه و نیم گذشته آغاز و براساس تصمیم اتاق فکر دانشگاه پیام نور، مصوب شد تا این رویداد در شهریور ماه برگزار شود.
شکری ضمن اشاره به طراحی سامانه ای به منظور اطلاع رسانی و تبلیغ این رویداد گفت: با وجودی که بخشی از این فرآیند اطلاع رسانی در ایام تعطیلات دانشگاه بود، اما با تلاش مدیران کارآفرینی استانی توانستیم ۵۴۳ اثر را به دبیرخانه این استارتاپ معرفی کنیم.
عضو شورای سیاستگذاری استارتاپ دانشگاه پیام نور افزود: با توجه به غربالگری اولیه ای که در هفته ی گذشته انجام شد، حدود ۳۴ طرح به مرحله بعدی راه یافتند، که پس از دو جلسه پیش رویداد که در تاریخ ۶ و ۷ شهریور به انجام رسید، امروز (۸ شهریور ماه) مرحله ماراتن این تیم ها برگزار شد.
وی تصریح کرد: نتیجه نهائی داوری طرح هادر تاریخ ۱۸ مهرماه اعلام خواهد شد و پس از آن طرح های برگزیده به مراکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه پیام نور معرفی می شوند تا از حمایت های لازم بهره مند گردند.
مدیر کل دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور درباره تداوم برگزاری چنین رویدادهای کارآفرینی به خبرنگار یوپنا گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال دو استارتاپ دیگر نیز برگزار کنیم.
شکری در پایان اذعان داشت: دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه در نظر دارد تا با توجه به ظرفیت های دانشگاه پیام نور در سطح استان ها، استارتاپ هایی را با توجه به توانمندی و موقعیت محلی هر استان برگزار کرده تا بتوانیم گام مؤثری را در راستای بحث اشتغال زائی جوانان تحصیلکرده در کشور بردارد.

گفتنی است، بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال، به همت دانشگاه پیام نور و همکاری ستاد توسعه فرهنگ، علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیست بوم تولید محتوای دیجیتال (ابر زندگی) از ششم تا هشتم شهریور ماه در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار و نتایج نهائی این رقابت در تاریخ ۱۸ مهرماه اعلام خواهدشد.

خبرنگار: میثم خاکپور