۲۱ نفر از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی کشور گرجستان برای حضور در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی که به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس برای مدت سه روز در شیراز برگزار خواهد شد، وارد این شهر شدند.

۲۱ نفر از دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی کشور گرجستان برای حضور در دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی که به میزبانی دانشگاه پیام نور فارس برای مدت سه روز در شیراز برگزار خواهد شد، وارد این شهر شدند.

به گزارش یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس، در آیین استقبال از این دانشجویان اظهار داشت: دانشمندان و ادیبان بزرگی نظیر ملاصدرا، حافظ و سعدی در شیراز پرورش یافته اند که لازم است دنیا با این مفاخر علمی و ادبی و آثار آنها بیشتر آشنا شود.

عبدالرسول قرائتی افزود: با توجه به جایگاه علمی، ادبی و فرهنگی شیراز این شهر در سال ۲۰۱۷ از بین تمام شهرهای اسلامی دنیا به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام تعیین شد که این موضوع برای ما افتخاری بزرگ محسوب می شود.

وی ادامه داد: این شهر علاوه بر اینکه از یادمان های تاریخی ارزشمندی برخوردار است، قطب توریست درمانی کشور و کانون گردشگری هم محسوب می شود که باید از این ظرفیت در مسیر توسعه این شهر و استان فارس بهره گرفت. کرد.

وی، در بخش دیگری از مطالب خود به پیشینه دانشگاه پیام نور کشور اشاره و گفت: این دانشگاه در سال ۶۷و با هدف ارتقای سطح مهارت و کارآفرینی دانشجویان تاسیس شد و هم اینک مجهز به امکانات علمی و آموزشی مورد نیاز و یکی از اقتصادی ترین دانشگاهاست.

رئیس دانشگاه پیام نور فارس، یکی از ویژگی های این دانشگاه را عدم نیاز به حضور در کلاس دروس تئوری بیان کرد و افزود: به لحاظ شهریه و هزینه نیز این مرکز علمی در بین دانشگاه های کشور، کمترین شهریه را از دانشجویان دریافت می کند.

قرائتی، مدرک دانشگاه پیام نور را در جهان معتبر دانست و افزود: این دانشگاه جزو یک درصد برترین دانشگاه های دنیاست و در آسیا نیز مقام دوم را دارد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، امکان راه اندازی نمایندگی این دانشگاه در سایر نقاط جهان میسر است.

او گفت: دانشگاه پیام نور کشور، هم اکنون دارای بیش از چهار هزار عضو هیات علمی است که از این تعداد ۲۵۰ نفر دارای رتبه پروفسوری هستند.

قرائتی، شمار دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه پیام نور فارس را بیش از ۳۵هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: این دانشگاه ۲۴۰ عضو هیات علمی دارد و علاوه بر این بیش از چهار هزار مدرس که در استخدام این دانشگاه نیستند با این مرکز علمی همکاری دارند./پانا