رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: این دانشگاه برای هیچ موسسه آموزشی برای برگزاری کلاس های آمادگی و آزمون دانش پذیری برای مقطع کارشناسی ارشد فراگیر، مجوز صادر نکرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: این دانشگاه برای هیچ موسسه آموزشی برای برگزاری کلاس های آمادگی و آزمون دانش پذیری برای مقطع کارشناسی ارشد فراگیر، مجوز صادر نکرده است.

به گزارش یوپنا، مهدی یوسفی افزود: برخی آموزشگاه ها و موسسه های خصوصی در تبلیغات خود به گونه ای عمل می کنند که متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر تصور کنند که فقط از طریق این موسسه ها می توانند وارد این دوره تحصیلی شوند.
وی خاطرنشان کرد: متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور باید به عنوان دانش پذیر برای پنج درس ثبت نام کرده و در مهلت مقرر آزمون دهند تا در صورت قبولی به عنوان دانشجو پذیرفته شوند.
یوسفی با بیان اینکه داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور به دلخواه می توانند در کلاس های آمادگی برای آزمون مذکور در آموزشگاه های خصوصی شرکت کنند، تاکید کرد:هیچ اجباری برای گذراندن این کلاس های آمادگی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد فراگیر نیست.
وی با اشاره به اینکه نمره و واحدهای گذرانده شده در این موسسه ها، به عنوان امتیاز برای ورود به دانشگاه پیام نور محسوب نمی شود، ادامه داد: مبالغ اخذ شده توسط این آموزشگاه ها، جزو شهریه دانشگاه پیام نور محسوب نمی شود و دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به امور انجام شده توسط موسسه های آموزشی در استان ندارد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با نهادهای نظارتی در استان اصفهان صورت گرفته است با اینحال دانش پذیران نیز باید بدانند که اجباری در گذراندن این کلاس های آمادگی نیست.
یوسفی خاطرنشان کرد: متقاضیان تحصیل در دانشگاه پیام نور باید از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در آزمون دوره فراگیر کارشناسی ارشد اقدام کنند.
دانشگاه پیام نور استان اصفهان حدود ۴۵ مرکز و واحد پیام نور با ۵۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، ۳۵۰ عضو هیات علمی و ۲ هزار مدرس دانشگاهی دارد./ایرنا