نوبخت در افتتاحیه هفته پژوهش استان البرز: علم و فناوری سهم ویژه ای در بودجه سال آینده خواهد داشت
نوبخت در افتتاحیه هفته پژوهش استان البرز: علم و فناوری سهم ویژه ای در بودجه سال آینده خواهد داشت

محمد باقر نوبخت در آئین افتتاح هفته پژوهش و فناوری استان البرز گفت: علم و فناوری سهم ویژه ای در بودجه سال آینده خواهد داشت.

محمد باقر نوبخت در آئین افتتاح هفته پژوهش و فناوری استان البرز گفت: علم و فناوری سهم ویژه ای در بودجه سال آینده خواهد داشت.

به گزارش یوپنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه آئین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش با حضور استاندار البرز، رئیس دانشگاه پیام نور کشور و معاونان این دانشگاه و مسئولان ارشد استانی در دانشگاه پیام‌نور استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: در دانشگاه پیام نور استان البرز اختراعات، اکتشافات و نتایج مثبت علمی مطرح شده که این دسته از فعالیت‌ها سبب ایجاد امیداوری است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه پیام نور البرز زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا اختراعات و اکتشافات علمی سال مطرح بشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: امروز هر چند به صورت گذرا فرصتی پیش آمد که از دستاوردهای علمی این نمایشگاه بازدید کنم ولی بی تردید برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث رشد و توسعه توان علمی کشور می شود و به تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه کمک می‌کند.
معاون رییس جمهور توضیح داد: دولت دوازدهم حمایت زیادی از بحث علم ، تولید دانش وطرحهای پژوهشی دارد و این مهم در سهم این بخش در بودجه سال آینده مشخص خواهد شد کما اینکه با فرارسیدن هفته پژوهش فرصت عرضه نمایش توانایی‌های علمی در کشور ایجاد می‌شود و طرح‌های پژوهشی در بودجه دولت پیش بینی و حمایت می‌شود.
دکتر نوبخت با تاکید بر‌اینکه برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها در سطح کشور سبب خوشحالی و امیدواری است، بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز فرصت بسیار مناسبی برای مشاهده اختراعات و دستاوردهای جوانان استان البرز در زمینه‌های علمی و پژوهشی است.
این مقام مسئول ضمن ابراز خوشحالی از اینکه امکان حضور در این نمایشگاه را داشته است، گفت: امسال در کرج فرصتی ایجاد شد تا شاهد اختراعات و اکتشافات فرزندان این مرزوبوم باشیم.
وی تأکید کرد: حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و بازدید از دستاوردهای نخبگان ایرانی باعث می‌شود که بیش از گذشته به آینده کشور امیدوار شویم.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئولیت راهبری، رصد و توسعه کشور توسط رئیس‌جمهور به سازمان برنامه‌وبودجه واگذارشده است، گفت: باید در این بخش تمام توانمان را به کار بگیریم.
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اضافه کرد: توسعه همه‌جانبه کشور مدنظر قرار دارد، در این بخش ۶ نقشه راه ترسیم‌شده است.
نوبخت با اعلام اینکه درگذشته بر این باور بودیم که توسعه کشور تنها از طریق رشد اقتصادی و تولید ثروت حاصل می‌شود، اظهار کرد: موضوع توسعه انسانی طی سنوات اخیر موردتوجه قرارگرفته چراکه کشوری که قادر به توسعه و رشد درزمینه تخصص انسانی باشد می‌تواند پیشرفت همه‌جانبه را نیز درک کند.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان افزود: توسعه کشور موتور محرکه‌ای دارد که این موتور محرکه رشد دانش‌بنیان و پژوهش محور در جامعه است به همین منظور و بدون شک افزایش فعالیت‌های پژوهشی به اختراعات و اکتشافات ویژه‌ای در جامعه ختم می‌شود.