نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: دانشگاه پیام نور برای افراد شاغل یا دانشجویانی که قصد تحصیل در شهر دیگری را دارند، امکان بسیار مناسبی است و دولت نباید مسیر توسعه‌ای دانشگاه پیام نور را سد کند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا محسن بیگلری گفت: متأسفانه این دانشگاه از نظر توسعه عمرانی در چند سال اخیر در رکود کامل بوده و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و مصوب این دانشگاه رها شده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شواری اسلامی افزود: یکی دیگر از نقاط ضعف دانشگاه پیام نور عدم تنوع و کاربردی بودن رشته‌های پیام نور است که فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به این مسئله معترض هستند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به کارکنان دانشگاه پیام نور و هیأت علمی دانشگاه پیام نور باید هم سطح سایر دانشگاه‌ها باشد، یادآور شد: رویه چند سال گذشته در این دانشگاه با ورود مدیریت جدید نیازمند تغییر و تحول است و باید وزارت علوم بیش از پیش به این دانشگاه توجه داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توسعه دانشگاه پیام نور را یکی از لازمه‌‎های آموزش عالی کشور دانست و گفت:

وی سیاست عدم توسعه دانشگاه پیام نور را اشتباه و نادرست خواند و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور برای افراد شاغل یا دانشجویانی که قصد تحصیل در شهر دیگری را دارند، امکان بسیار مناسبی است و دولت نباید مسیر توسعه‌ای دانشگاه پیام نور را سد کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس یادآور شد: بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند فرزندان و دختران خود را از شهری به شهر دیگر برای تحصیل بفرستند لذا وجود دانشگاه پیام نور یک ضرورت جدی به شمار می‌آید که با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفت در جهت توسعه این دانشگاه، تغییر سیاست در برهه کنونی اشتباه است