یکی از مهم ترین وعده های دکتر حسن روحانی که بی شک از عوامل موفقیت ایشان نیز بوده است رفع تبعیض های جنسیتی در واگذاری مسئولیت ها بوده است.

بی شک یکی از وعده های اصلی دکتر حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲ و همین طور در سال ۹۶ مختص به زنان و جوانان بود.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، زنان امروز نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و ایران در بها دادن به زنان اکنون جزو کشورهای پیشرو است به طوری که زنان اکنون بیش از ۶۰ درصد صندلی های دانشگاه ها را به خود اختصاص دادند.

یکی از مهم ترین وعده های دکتر حسن روحانی که بی شک از عوامل موفقیت ایشان نیز بوده است رفع تبعیض های جنسیتی در واگذاری مسئولیت ها و توجه ویژه به جوانان و زنان بوده است.

دکتر روحانی در این باره گفت: تبعیض برای زنان ما قابل قبول نیست. جنسیت نمی‌تواند معیار درستی برای تصدی مسئولیت‌ها در جامعه باشد. در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید زنان همانند مردان نقش ایفا کنند.

– امروز که نیاز به حرکت جامعه برای رشد داریم باید جمعیت ۵۰ درصدی زنان را مورد توجه قرار دهیم. حتی باید امروز در برخی مشاغل مدیریتی سهمی برای زنان قائل شویم. با یک عقب ماندگی مزمن تاریخی در این زمینه مواجهیم و باید این عقب ماندگی جبران شود. در دولت تدبیر و امید در عرصه مدیریت، جنسیت معیار نخواهد بود.

این دغدغه رئیس جمهور  محترم به طور ویژه در دستور کار رئیس جمعیت هلال احمر کشور قرار گرفت.

پیوندی بعد از عملکرد مثبت مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، به هلال احمر آمد. وی در این مدت کوتاه مدیریتی در هلال احمر تغییرات مثبت و سازنده ای در این سازمان به وجود آورد. همچنین توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید را نیز از برنامه های اصلی خود اعلام کرد، یکی از این سیاست ها توجه ویژه به زنان و جوانان در مدیریت های اجرائی می باشد.

دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در حکمی دکتر عاطفه رئوفی را به عنوان «رئیس مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات متحده عربی (دبی)» منصوب کرد.

این حکم به سه دلیل حائز اهمیت است:

۱- رئیس جمهور در سفرهای انتخاباتی خود در سراسر کشور نسبت به انتصاب زنان در پست های مدیریتی و اجرائی تاکید فراوان داشت.

۲- در انتخابات اخیر شعارهای رئیس‌جمهور بیشتر مورد اقبال جوانان قرار گرفت و رأی به وی به خاطر صداقت، شفافیت، عقلانیت، تکثر و تنوع دیدگاه‌هایی بود که در شعارها و سیاست‌های وی وجود داشت. توجه به جوانان نیز از وعده های انتخاباتی دکتر روحانی بود.

۲- این حکم از لحاظ بین المللی نیز وجهه قابل قبولی هم برای دولت و هم برای مدیریت سازمان هلال احمر ایجاد کرد، چون رئیس مراکز درمانی هلال احمر در کشور امارات متحده عربی (دبی) خارج از مرزهای ایران می باشد، این انتصاب می تواند نگاه رسانه ها و خبرگزاری ها بین المللی را در توجه دولت به زنان و جوانان به خود جلب کند.