دومین نشست استانی کتاب خوان ویژه استادان و دانشجویان با حضور سرپرست دانشگاه پیام نور استان ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ، معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ، اساتید ، دانشجویان و هنرمندان در محل سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز شهرکرد برگزار شد.

به گزارش یوپنا ،در این نشست ۴ کتاب توسط اساتید دانشگاه معرفی و به اشتراک گذاشته شد.
کتاب«حالات و مقامات م. امید» نوشته محمدرضا شفیعی کدکنی از انتشارات سخن اولین کتابی بود که توسط حمید رضایی( دکتری زبان و ادبیات فارسی) معرفی و به اشتراک گذاشته شد اين کتاب چشم‌اندازهاي گوناگون زندگي و شعر اخوان ثالث را آينگي مي‌کند و تصويري همه جانبه از شخصيت او را به خوانندگان ارايه مي‌دهد. کتاب در طول سی سال آشنایی بر دست يکي از نزديک‌ترين ياران او، که سالها با او و در کنار او زيسته است ، تاليف شده است و اطلاعات ويژه‌ي برخاسته از آن را در هيچ جاي ديگر نمي‌توان يافت. در این اثر ضمن انعکاس خاطرات و یاداشت های دکتر شفیعی کدکنی ، درباره اخوان ثالث ده مقاله با موضوعات نقد و برسی اشعار وی نیز به چاپ رسیده است. در ادامه داود مهدوی(دکتری جغرافیا و برنامه ریزی) کتاب « اندیشه های نو در فلسفه جغرافیا» نوشته حسین شکوهی و از انتشارات سمت را با حضار به اشتراک گذاشتنداین کتاب توسط استاد حسین شکوهی در سال ۱۳۸۴ تدوین شده است و در این کتاب دیدگاه مکانیکی در جغرافیا کاملا کنار گذاشته شده و دیدگاه ضرورت و واقعیت مورد تاکید بوده است.به عبارت دیگر جغرافیای نو در بیشتر موارد از قطعیت واحد فاصله می گیردو به نسبی گری گرایش پیدا میکند.
کتاب« چرا سوسیالیسم نه؟» نوشته جرالد آلن کوهن از انتشرات هرمس کتابی بود که توسط مهدی نصر( دکتری علوم سیاسی) ارائه و به اشتراک گذاشته شد در این کتاب کوهن موقعيت‌هايي را به ما يادآوري مي‌کند که همه ما در آن سوسياليست‌وار رفتار مي‌کنيم. مثلا در سفر تفريحي هي‌چگاه به خواب هم نمي‌بينيم که به خاطر ماهي صيد شده بخواهيم از يکديگر پول بگيريم. در سفر تفريحي، به قصد داد و ستد نيست، و همه با روحيه برابري و برادري با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کنند. آيا اين هنجارهاي سوسياليستي در کل جامعه هم امري مطلوب است؟ چرا نباشد؟ درست است که جوامع با سفرهاي تفريحي تفاوت دارند اما مايه خرسندي خواهد بود که رفتار افراد با يکديگر با احترام متقابل و برابر توام باشد. ليکن سوسياليسم هر اندازه هم که مطلوب باشد، به ادعاي بسياري، امري محال است. کوهن مي‌نويسد بزرگترين مانع بر سر راه سوسياليسم، بر خلاف استدلال متعارف، طمع مهار ناپذير انساني نيست، بلکه فقدان وسايل قابل تصور براي مديريت سخاوت انساني است؛ سخاوتي که وجود دارد.
بررسی نگرش نخبگان سیاسی استان نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی» نوشته آیت ا.. بختیاری فر(کارشناس ارشد علوم اجتماعی) از انتشارات سبز رایان گستر آخرین کتابی بود که توسط نویسنده معرفی و به اشتراک گذاشته شد به گفته نویسنده یکی از عناصر اساسی هر نظام اجتماعی« فرهنگ » است یعنی نظام های نمادین هر جامعه و اطلاعاتی كه در بردارند و با توجه به اینکه در استان چهارمحال و بختیاری نگرش نخبگان فکری و سیاسی در تصمیم گیری مسائل اجتماعی و فرهنگی با اهمیت است نیاز به یك بررسی گسترده و همه جانبه را می طلبد تا عمق مسائل مربوطه مورد ارزیابی قرار گیرد در این كتاب سعی شده سوالاتی مطرح تا به بررسی نگرش نخبگان فکری و سیاسی نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی استان بپردازد.
لازم به ذکر است در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از ارائه دهندگان کتاب تجلیل شد.