آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ و ثبت نام مجدد داوطلبان آزمون دوره کارشناسی ارشد ۹۷ را فردا، سوم اسفندماه می باشد.

به گزارش یوپنا،حسین توکلی بیان کرد: کارت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌ متمرکز) سال ۱۳۹۷
دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی و برگ راهنمای مربوط به شرکت در آزمون، از ساعت هشت صبح دیروز اول اسفندماه روی سایت سنجش قرار گرفته است.
وی افزود: داوطلبان ضرورت دارد حداکثر تا ساعت ۲۴ فردا سوم اسفندماه با مراجعه به سایت سنجش و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای یا اطلاعات ثبت نامی نسبت به پرینت کارت و اطلاعیه راهنما اقدام کنند.
به گفته توکلی تا ساعت هشت صبح امروز، دوم اسفندماه تعداد ۹۷ هزار و ۳۰۰ نفر از ۲۳۴ هزار و ۴۵۴ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون کارت خود را پرینت گرفته اند که این تعداد شامل ۴۱٫۵ درصد کل داوطلبان این آزمون است.
مشاورعالی سازمان سنجش درخصوص نحوه رفع نقص احتمالی کارت شرکت در آزمون داوطلبان نیز توضیح داد: نشانی و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در ‌آزمون داوطلبان بر مبنای شهرستان محل آزمون آنها در اطلاعیه سازمان سنجش درج شده است و داوطلبان درصورت مشاهده هرگونه نقص و مغایرت اطلاعات لازم است از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۷ بعدازظهر امروز یا فردا، دوم و سوم اسفندماه به حوزه‌های‌ رفع نقص کارت مراجعه و موضوع را رفع نقص نهایی دنبال کنند.
توکلی تاکید کرد: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت ورود به جلسه و اصل کارت ملی یا شناسنامه داوطلب الزامی است.
برابر برنامه زمان بندی شده، آزمون ورودی دوره دکتری سال ۹۷ در هفت گروه آموزشی و ۲۴۶ کدرشته امتحانی صبح روز جمعه ۴ اسفندماه ۹۶ در ۵۵ شهرستان مختلف کشور و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸ صبح آغاز می شود، گفت: درهای حوزه های امتحانی راس ساعت هفت و ۳۰ بسته می شود و از ورود داوطلبان بعد از این ساعت جلوگیری خواهد شد بنابراین داوطلبان به گونه ای برنامه ریزی کنند که قبل از ساعت اعلام شده، در محل حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

**مهلت ثبت نام مجدد آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ فردا پایان می یابد

توکلی درخصوص مهلت مجددی که از سوی سازمان سنجش برای داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ درنظر گرفته شده است نیز توضیح داد: در مرحله اول، تعداد ۶۲۱ هزار و ۳۲۵ داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۷ ثبت نام کردند و تعدادی از افرادی که موفق به ثبت نام نشده بودند تقاضا داشتند مهلت دوباره ای برای ثبت نام آنها درنظر گرفته شود.
وی ادامه داد: از همین رو و به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از متقاضیان ثبت نام شرکت در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی که به هر دلیل نسبت به ثبت نام در آزمون مذکور اقدام نکرده اند مهلت مجددی از روز دوشنبه ۳۰ بهمن تا پنجشنبه سوم اسفندماه درنظر گرفته شده است.
توکلی افزود: داوطلبان می توانند در این فرصت مجدد به سایت سنجش مراجعه و با مطالعه دفترچه دقیق ثبت نام و اطلاعیه های سازمان به ویژه اطلاعیه ای که از روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه روی سایت سنجش قرار گفته است درصورت واجد شرایط بودن نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی شمار افرادی که تا ساعت هشت صبح امروز، دوم اسفندماه در مرحله دوم ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به سایت سنجش مراجعه و ثبت نام کرده اند را ۱۸ هزار و ۶۴۲ نفر ذکر کرد.
مشاورعالی سازمان سنجش یادآور شد: داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیز می توانند در این مهلت، اطلاعات ثبت نامی خود را مشاهده و درصورت تمایل نسبت به ویرایش این اطلاعات اقدام کنند.
آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.