رئیس کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه پیام نور به عرصه های نوین اشتغالزایی ورود کرده است
رئیس کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه پیام نور به عرصه های نوین اشتغالزایی ورود کرده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کسانی که امروز مواضع شفافی در قبال دانشگاه پیام نور ندارند، بیایند و این توانایی ها را ببینند و مشاهده کنند که چگونه این دانشگاه به عرصه های نوین اشتغالزایی ورود کرده است .

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کسانی که امروز مواضع شفافی در قبال دانشگاه پیام نور ندارند، بیایند و این توانایی ها را ببینند و مشاهده کنند که چگونه این دانشگاه به عرصه های نوین اشتغالزایی ورود کرده است .

به گزارش یوپنا، محمد مهدی زاهدی در مراسم اختتامیه  اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان در دانشگاه پیام نور این استان اظهار داشت: پایه و اساس اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و مجموعه پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها، زمینه شکل گیری اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کنند و این محور اساسی همه اینها نیروی انسانی است.
نماینده مردم کرمان و و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: جوانان دانشجوی کشور که امروز توانسته اند با حرکت در مرزهای علم روز دنیا و با خلاقیت و نوآوری، دستاوردهای مهمی در عرصه علمی کشور کسب کنند، که این مایه قوت است و مسوولین باید ضمن حمایت از این حرکت مبارک، زمینه رشد و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان را فراهم کنند.
زاهدی با بیان این مطلب که امروز سرعت تولید و کاربرد علم در دنیا قابل مقایسه با قبل نیست، افزود: سرعت تولید علم در دنیا تقریبا در هر سال دو برابر می شود و در این میان برخی کشورها توانسته اند اقتصاد خود را بر پایه اقتصاد دانش بنیان، که متناسب با پیشرفتهای روز دنیاست شکل دهند، اما چون در کشور ما تکیه بر منابع نفتی و معدنی بوده است،شاهد عقب ماندگی در زمینه های علمی هستیم که خوشبختانه در سالهای اخیر این روند در حال اصلاح است و امیدواریم سرعت مناسبی در این بخش شکل بگیرد.
ریس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اذعان داشت: استارت آپ، نوعی تفکر خلاقانه و نوآورانه در مسیر کارافرینی مبتنی بر دانش است که می تواند جهشی در کسب و کار و سطح در آمدی افراد ایجاد نماید و افراد می توانند در مدت سه تا پنج سال به صورت یک شرکت تجاری فعالیت نمایند .
وی از همراهی مجلس و دولت برای حمایت های مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: قوانین خوبی در این راستا در مجلس تصویب شده که با اجرایی شدن آن یک جهش در این زمینه رخ خواهد داد .
زاهدی در بخش دیکری از صحبتهای خود به توانمندی های دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: کسانی که امروز مواضع شفافی در قبال این دانشگاه ندارند،بیایند و این توانایی ها را ببینند و مشاهده کنند که چگونه این دانشگاه به عرصه های نوین اشتغالزایی ورود کرده، که برگزاری این رویداد نمونه از این توانمندی هاست .
گفتنی است رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان با همکاری شرکت ابر زندگی، اداره فناوری اطلاعات استان، به مدت سه روز از تاریخ نهم الی یازدهم اسفند ماه به میزبانی دانشگاه پیام نور استان  و در مراسم اختتامیه این رویداد، به تیم های اول تا سوم ، به ترتیب مبالغ ۳۰ ،۲۰ و ۱۰ میلیون ریال اهدا شد و ۵ تیم نخست مشمول دریافت مبلغ ۲۰۰میلیون ریال وام ۴ درصد از سوی صندوق توسعه صنایع الکترونیک کشور شدند و همچنین هشت تیم اول نیز به جمع تیم های عضو شتاب دهنده راه یافتند تا با حمایت های علمی و مادی، بتوانند زمینه تجاری سازی ایده های خود را فراهم نمایند.