۱۰ ستون سلامت را بشناسید
۱۰ ستون سلامت را بشناسید

راه درست زیستن در داشتن آگاهی نسبت به نکات مربوط به سلامتی است.نکات روزانه را با ما همراهی کنید.

به گزارش یوپنا، ویتامین ها:بر اساس نتایج مطالعات جدید، زنان ناباروری که برای بارداری در تلاش هستند و دوره‌های درمان را طی می‌کنند، اگر از سطح مناسبی از ویتامین «دی» برخوردار باشند، احتمال باردار شدنشان تا ۴۶ درصد افزایش می‌یابد.

نوشابه انرژی زا:مخلوط کردن الکل و نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند منجر به عوارض مرگباری مانند مسمومیت الکل شود و نوشیدن نوشابه انرژی‌زا برای تقویت فوری می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و موجب بروز نگرانی‌هایی درباره اثرات بالقوه این نوشیدنی‌های گازدار بر بدن است.

روی:یک ماده معدنی بسیار مهم است که نقش مهمی در سلامت دستگاه گوارش و شکستن مواد غذایی به مواد مغذی دارد. روی همچنین از آلرژی های غذایی می تواند پیشگیری کند و نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب دارد. کمبود روی بسیار مشکل ساز است و افراد با سطوح کم آن طیف وسیعی از بیماری ها از جمله افسردگی را تجربه می کنند. مردان باید روزانه ۱۱ و زنان هشت میلی گرم روی دریافت کنند.

ید:کمبود ید با احساس خستگی و افسردگی خود را نشان می دهد. کارشناسان توصیه می کنند که هر فرد باید روزانه ۱۵۰ میکروگرم ید را از طریق غذاهایی مانند نمک، میگو، جلبک دریایی و دیگر منابع مانند مکمل ها دریافت کند.

سوزش سرِ دل:اضافه وزن، پیامدهای منفی بسیاری دارد که یکی از آنها افزایش قابل توجه خطر ابتلا به علائم رفلاکس معده است. با مصرف ترکیبی از پروتئین بدون چربی، چربی های سالم، مقدار زیادی سبزیجات غیر نشاسته ای و اندکی کربوهیدرات می توانید کاهش وزن خود را تجربه کرده و سوزش سردل را کاهش دهید.

میوه:پوست میوه معمولا بهترین بخش از نظر ویتامین و آنتی اکسیدان است، برای مثال پوست سیب سرشار از ویتامین C، فیبر و ویتامین A است، تحقیقات همچنین نشان داده پوست سیب می تواند از چاقی جلوگیری کند و خواص ضد سرطانی نیز دارد.

کاهش وزن:محققان دریافتند رژیم غذایی کم چرب به کاهش ریسک کلی مرگ در افراد چاق تا ۱۸ درصد کمک می کند.

ورزش رایانه ای:نتایج یک مطالعه نشان می دهد که یک نوع ورزش یارانه ای مغز که برای تقویت سرعت و دقت توجه بینایی طراحی شده است، می تواند به سالخوردگان کمک کند تا احتمال ابتلای خود را به زوال عقل تا حدود یک سوم کاهش دهند.

تقویت سیستم ایمنی:اگر می خواهید برای جلوگیری از عفونت، سستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید، چای بابونه پیشنهاد مناسبی است. مقدار مشخصی از ترکیبات فنلی در چای بابونه وجود دارد که به طور خاص برای مبارزه با عفونت های باکتریایی در بدن است. مطالعات نشان داده است که۶ -۵ لیوان چای طی ۲ هفته می تواند به طور قابل توجهی توانایی بدن را برای مبارزه با عفونت افزایش دهد.

سرطان ریه:همیشه برای یک سرفه طولانی گوش به زنگ باشید. یک سرفه مربوط به عفونت تنفسی یا سرماخوردگی در یک یا ۲هفته از بین خواهد رفت، اما یکسرفه مداوم می تواند نشانه سرطان ریه باشد. به هیچ وجه چنین سرفه ای چه خشک است و چه دارای خلط است را نادیده نگیرید و سریعا به پزشک Doctor مراجعه کنید آنها به ریه های شما گوش می دهند و ممکن است یک تست اشعه ایکس یا تست دیگری را برای شما تجویز کنند.

 

منبع: رکنا