نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: استیضاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دلیل آنکه شورای عالی کار در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آتی قرار دارد، در بدترین زمان ممکن رخ داده و به زیان جامعه کارگری است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: استیضاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به دلیل آنکه شورای عالی کار در آستانه تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال آتی قرار دارد، در بدترین زمان ممکن رخ داده و به زیان جامعه کارگری است.

به گزارش یوپنا به نقل از ایرنا، علی خدایی افزود: طرح این استیضاح به دلیل عملکرد وزیر کار نیست و چنین تصمیمی با این همه عجله از سوی برخی از نمایندگان مجلس، به نظر می رسد از ناحیه دیگری باشد.
وی یادآور شد: استیضاح وزیر کار در صورت رای آوردن به جامعه کارگری کشور آسیب می رساند.
وی معتقد است: هم اکنون وزارت کار بیش از همه نیاز به تمرکز دارد و در صورتی که استیضاح رای بیاورد، ضربه جبران ناپذیری به بدنه جامعه کارگری کشور وارد می شود.
خدایی با بیان اینکه استیضاح حق مجلس است، گفت: این حق نمایندگان مجلس است که استیضاح کنند، اما باید بدانند چرا و چه کسی را استیضاح می کنند.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: این وزارتخانه بزرگ اجتماعی، فعالیت های فراوان و تصمیم های بزرگی راجع به حقوق مددجویان، سبد غذا برای افراد دارای سوءتغذیه، بازماندگان از تحصیل و یا کاهش فقر انجام می دهد اما هیچگاه کسی درباره این موارد از من به عنوان وزیر سوالی نمی پرسد و فقط من را به شکل شرکت شستا می بینند.
«روزبه کردونی» مشاور وزیر کار درباره این استیضاح گفته است: هیچکس نمی گوید از ۷۰۰ بنگاهی که از سال ۱۳۸۰ به بعد واگذار شدند، ۲۳درصد بابت رد دیون، ۱۹ درصد برای سهام عدالت، ۴۰ درصد به شبه دولتی ها بوده و فقط ۱۹درصد بخش خصوصی واقعی واگذار شده است.
وی در یادداشتی تاکید کرد: هیچ کس فریاد نمی زند که چرا بیش از ۸۹ درصد واگذاری های در دولت نهم و دهم در بهار ۱۳۹۲ در شتابزده ترین وضع دقیقا قبل از آغاز به کار دولت تدبیر انجام شده است. هیچ کس نمی گوید چرا زمانی که بیشتر صندوق ها و بنگاه هایی که دولت توان اداره آنها را نداشت، به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رد دیون شد، همگان تماشگران ساکت صحنه بودند.
کردوانی اظهار داشت: طنز ماجرا اینجاست که ربیعی نخستین کسی بود که در دولت تدبیر «بحران صندوق ها» را فریاد کرد و این موضوع فراموش شده و مغفول در حوزه سیاستی را به یکی از اولویت های اساسی دولت و نظام تبدیل کرد و در این مدت اقدام های اساسی برای اصلاح بنگاه داری موجود انجام داد اما امروز به جای آنکه از او قدردانی شود، استیضاح می شود.
به گزارش ایرنا، استیضاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بیستم اسفند ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.