دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور می باشد که به ورزش بخصوص ورزش بانوان اهمیت زیادی می دهدو قهرمانان و مدال اوران زیادی در این حیطه دارد.

دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور می باشد که به ورزش بخصوص ورزش بانوان اهمیت زیادی می دهدو قهرمانان و مدال اوران زیادی در این حیطه دارد.

خبرنگار خبرگزاری یوپنا با یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور که قهرمانی آسیایی و جهانی زیادی بدست آورد مصاحبه ای کرده است که در زیر برخی از مهمترین نکات آن آورده شده است:

لطف کنید بصورت مختصر خودتان را معرفی کنید: 

زینب کبری موسوی، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته فلسفه دانشگاه پیم نور تهران جنوب هستم. 

در چه حرفه ای فعالیت دارید قهرمانی ها و مدال هایی که برای کشور کسب کردید را مختصر بیان کنید؟

بنده به صورت حرفه ای از سال ۹۳ رشته یخ نوردی را انتخاب کرده ام، قبل از یخ نوردی به صورت حرفه ای سنگ نوردی کار کردم و در مسابقات بین المللی ترکیه مقام کسب کردم. در اولین دوره مسابقات آسیایی نائب قهرمان یخ نوردی شدم. 

در سال ۲۰۱۶ جز ده نفر برتر رنکینگ جهانی در سرعت یخ نوردی باشم و عضو تیم ملی یخ نوردی کشور نیز می باشم.

در سال ۲۰۱۷ در مسابقات جهانی در کشور فرانسه توانستم با کسب بیشترین امتیاز،  در رتبه تیم ملی تاثیرگذار باشم همچنین در آن مسابقات مدال برنز را برای کشور ایران به دست اوردیم.

در سال ۲۰۱۸ در مسابقات آسیایی سکوی نخست  در رشته سرعت یخنوردی را بدست آوردم و برای اولین بار به فینال مسابقات جهانی رشته یخ نوردی راه یابم.

نقش دانشگاه پیام نور در افتخارات شما را چگونه ارزیابی می کنید؟؟

دانشگاه پیام نور با  فرصتی که به ورزشکارا و دانشجوهای خودش می دهد، باعث می شود که ادامه تحصیل برای ما راحت تر باشد و در نتیجه کارآمدی ما نیز بیشتر می شود.

دانشگاه پیام نور به ورزش بانوان اهمیت می دهد؟؟

دانشگاه پیام نور شرایط خوبی را برای ورزش بانوان مهیا کرده است، البته مسولین باید تسهیلات و شرایط بهتری را برای حضور ورزشکاران در مسابقات داخلی و بین المللی فراهم کنند توجه مسولین به ورزشکاران باعث می شود که انگیزه ما در جایی که تحصیل می کنیم چندین برابر شود.

وی در پایان گفت: به توجه به مسابقات آتی که در پیش رو داریم با همکاری دانشگاه پیام نور در این مسابقات شرکت خواهم کرد و امیدوارم که بهترین نتیجه را بگیرم و از مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور به خاطر حمایت تقدیر و تشکر می کنم.

امیدوارم که علاقمندان به خصوص بانوان به این رشته بیشتر جذب شوند و با کسب قهرمانی جهانی به دنیا ثابت کنیم بانوان ایران با تمام مسائل و مشکلاتی که وجود دارد دست از تلاش بر نمی دارند و به دنبال درخشیدن هستند.