مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام‌نور گفت: با ایجاد انگیزه‌های لازم، تجاری‌سازی ایده‌ها و ابتکارات دانشجویی را در سال جاری دنبال می‌کنیم.

مجید صفارنیا ظهر امروز در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات ملی هوا فضا در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سیاست جدید دانشگاه پیام نور تجاری‌سازی ایده‌ها و ابتکارات دانشجویی است.

وی افزود: این وضعیت سبب می‌شود که ضمن ایجاد انگیزه برای مخترعین و مبتکرین دانشجویی، زمینه اشتغال و تولید ثروت از طریق تجاری‌سازی علوم فراهم شود.

به گزاش یوپنا مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: برای این که شاهد یک موفقیت مستمر و پایدار در این عرصه باشیم، به دنبال تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان دانشجویی هستیم تا تجاری‌سازی ایده‌های دانشجویی در یک فرایند قانونی دنبال شود.

صفارنیا ادامه داد: البته پیش‌نیاز ایجاد این شرکت‌ها، تشکیل مراز خدمات مشاوره‌ای در حوزه نوآوری دانشجویی است تا سمت و سوی این فعالیت‌های در بسترهای خود قرار گیرد.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۰ شرکت دانش‌بنیان با داشتن مجوزهای لازم در دانشگاه پیام نور فعال هستند که انتظار می‌رود با طراحی جدیدی که ایجاد شده، شمار این شرکت‌ها به نحو چشمگیری افزایش یابد.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به حضور ۵۴۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، گفت: برای ایجاد انگیزه مناسب در بین دانشجویان خلاق امسال نیز چندین رقابت بزرگ دانشجویی در عرصه‌های مختلف علمی انجام می‌شود که مهمترین آنها برگزاری ششمین دوره المپیاد سراسری رباتیک، سومین فن‌بازار دانشجویی، دومین دوره سازه های ماکارونی، اولین دوره مسابقات دومینو و المپیاد نانو فن‌آوری است.