در آستانه ماه مبارک رمضان دفتر امور پژوهشی تحصیلات تکمیلی علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، در آستانه ماه مبارک رمضان، دفتر امور پژوهشی تحصیلات تکمیلی علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این دفتر، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل با ابراز خرسندی از گشایش این دفتر گفت : با توجه به سوابق درخشان شهرستان آران و بیدگل خلا مرکزی پژوهشی در حوزه قرآن و حدیث به صورت کلاسیک در شهرستان احساس می شد که امیدواریم افتتاح این دفتر بتواند مثمر ثمر واقع شود.

وی افزود: مسئولین امر بایستی زمینه حضور کلیه افراد دانشگاهی و حوزوی را در این دفتر فراهم کنند تا همه بتوانند در محیطی آرام به پژوهش و تحقیق در عرصه قرآن و حدیث بپردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل در ادامه ضمن اشاره به سوابق دانشگاه پیام نور گفت : دانشگاه پیام نور مسیر پیشرفت و ترقی را به سرعت طی کرده و در حال حاضر امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خوبی در زمینه های گوناگون دارد.

دکتر رحمت اله عبداله زاده عضو هیات علمی گروه الهیات دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل هم در این مراسم با اشاره به ضرورت دفتر پژوهشی علوم قرآن وحدیث در این مرکز گفت : دانشگاه پیام نور آران و بیدگل از سال ۹۰ تاکنون در مقطع کارشناسی ارشد و از سال ۹۳ تاکنون در مقطع دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث دانشجو پذیرش می کند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۲ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵ دانشجو در مقطع دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل مشغول به تحصیل هستند.

عضو هیات علمی گروه الهیات دانشگاه پیام نور مرکز آران و بیدگل خاطر نشان کرد:  حدود ۴۰۰ نفر نیز طی چند سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد  رشته علوم قرآن و حدیث دانش آموخته شده اند .

دکتر عبدالله زاده اظهار داشت: مسؤولیت نخستین نشریه تخصصی پژوهشی علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور هم توسط سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور به مرکز آران و بیدگل داده شده است، لذا وجود دفتری پژوهشی در این زمینه ضروری به نظر می رسید.