معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور از طی مسیر این دانشگاه برای پیوستن به دانشگاههای نسل سوم جهان خبر داد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور از طی مسیر این دانشگاه برای پیوستن به دانشگاههای نسل سوم جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا ،دکترمحمدعلی کریمی ظهر امروز در جمع مردم اسکو با اشاره به این مطلب اظهارداشت : دانشگاه پیام نور درکنار کارهای پژوهشی و تحقیقاتی موجود تلاش دارد تا علاوه بر فراهم کردن زمینه های آموزش علمی دانشجویان آینده کاری آنان را در محیط دانشگاه رقم زده و فعالیت های آنان را به سمت کارآفرینی و ثروت آفرینی سوق دهد.

وی اضافه کرد : این حرکت از سال گذشته در این دانشگاه آغاز شده و با جدیت و همت در حال پیگیری است تا تمام واحدهای دانشگاهی سطح کشور به این برنامه بپیوندند.

کریمی حرکت به سمت مراکز نوآوری ، رشد ، شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها را از جمله این برنامه های در دست اجرا اعلام کرد و گفت : در حال حاضر ۱۰ استارت آپ وارد مرحله شتاب دهی شده اند که به زودی نام دو مورد از آنها را در بین استارت آپ های مطرح کشور می شنوید.

وی در این باره افزود: «اچ پن» شبکه الکترونیکی مسائل سلامت است که به استفاده کننده خود امکان بهره گیری از خدمات پرستاری و پزشکی در محل درخواست کننده را داده و درآمد و کارآفرینی ارزشمندی برای جامعه سلامت کشورمان در پی دارد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور همچنین از عقد قرارداد با شرکت پردیس هوشمند آسمان خبر داد و افزود: این شرکت استارت آپ های ارزشمندی همچون روبیکا را در زیر مجموعه خود دارد و فعالیتهای استانی دانشجویان را مورد حمایت خود قرار می دهد.

کریمی در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی کشور در زمینه اقتصاد و اشتغال جوانان راه برون رفت از وضع فعلی را توجه به معلمان آموزش و پرورش و استادان دانشگاهی دانست و گفت : باید با تقویت بنیه این قشرآنان را در نداشتن دغدغه برای تربیت نسل تحول آفرین یاری کنیم.

وی اضافه کرد : با توجه به آموزش جامعه می توان اختلافات اخلاقی را از بین برده و تعهد ایرانی و اسلامی امیدآفرین را جایگزین آن کرد.