فاطمه عباسی هستم از دانشگاه پیام نور واحد تهران جنوب– دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری. سال هاست که در زمینه نقاشی فعالیت دارم

http://tehran.pnu.ac.ir/Portal/picture/?1418929/1سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشور با موفقیت های مهم دانشگاه پیام نور به اتمام رسید.

خبرگزاری یوپنا مصاحبه ای اختصاصی با دانشجوی دانشگاه پیام نور تهران جنوب که حائز مدال دوم در رشته نقاشی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان سراسر کشورشد، انجام داد.

متن مصاحبه به شرح زیر است:

  ۱- خودتان را معرفی کنید؟                  

فاطمه عباسی هستم از دانشگاه پیام نور واحد تهران غرب – دانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری. سال هاست که در زمینه نقاشی فعالیت دارم و دبیر هنر بودمو در فراخوان ها و مسابقات زیادی شرکت کردم و در زمینه های رنگ روغن، آبرنگ و منیاتور فعالیت دارم. امسال در سی و سومین جشنواره قرآن و عترات دانشجویی شرکت کرده ام و موفق به کسب رتبه دوم در رشته نقاشی در سطح کشور شدم.

۲-    از سنی درزمینه قرآن فعالیت دارید؟

از کودکی با قران مانوس بودم. و خواندن قران را در کنار مادربزرگم فراگرفتم و در مدرسه و مسابقات زیادی شرکت کردم

۳-   چه توصیه ای به جامعه قرآنی ودانشجویان عزیز در این زمینه دارید؟

انس با قران بهترین و افضل ترین اعمال است. از خواندن و قرائت قرآن و حفظ و آشنایی با مفاهیم ترجمه گرفته تا الهام گرفتن برای نقاشی و خلق آثار هنری همه و همه باعث خیر و برکت در زندگی انسان می شود. انس با قران باعث سلامتی روح و حتی جسم انسان می شود. از همه دانشجویان تقاضا می کنم که از قرآن و راهنمایی های این کتاب غافل نشوند و با توجه به شرایط فرهنگی موجود تنها راه و بهترین راه سلامت زیستن را انس با قرآن می دانم.

۴-   کلیات و سطح جشنواره قرآن وعترت را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه اولین بار در این جشنواره شرکت کرده ام، می توانم بگوییم که سطح جشنواره از کیفیت بالایی برخوردار بود و همه رقبا از آمادگی خوبی برخوردار بودند و رقابت به شکل تنگاتنگی پیش رفت.

۵-   انگیزه شما برای شرکت درجشنواره قرآن وعترت چه بوده ؟

به عنوان یک شخص تاثیرگذار باشم در هر چه باشکوه تر کردن این جشنواره و اینکه هنرمندان چقدر می توانند با این مضامین به خلق آثار هنری بپردازند

۶-   باتوجه به اینکه دانشجویان پیام نور همیشه بیشترین عناوین را کسب می کنند چرا فعالیت فرهنگی در دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها بالاتر است؟

یک علت مهم ان آزمون های پایان ترم دانشگاه پیام نور از سطح بالایی برخوردار است و به صورت تستی و فوق العاده سخت می باشد. علاوه بر این بسیاری از دانشجویان پیام نور افراد مستعد و توانمندی هستند که به خاطر شاغل بودن تحصیل در دانشگاه پیام نور را انتخاب می کنند. این دو عامل باعث موفقیت دانشگاه پیام نور در سطح دانشگاه های دیگر شده است

۷-   توصیه شما به افرادی که می خواهند دراین رشته شرکت کنند چیست؟

دانشجویان هنرمند موضوعات قرآنی را در راس برنامه های هنری خود قرار دهند و علاوه بر یک حظ عالی برای خودشان، دیگران را بامفاهمی و الگوهای اسلامی آشنا خواهند کرد.

۸-   دانشگاه ها  تاچه میزان می توانند بستر فعالیت های فرهنگی را مهیا کنند؟

یک دانشجو در زمان مدت تحصیل بیشترین و بهترین اوقات خود را در محیط دانشگاه می گذراند پس زمان بیار زیادی برای یادگیری و بعد از آن نمایش هر آنچه که یاد گرفته است را دارد. پس دانشگاه می تواند هر آنچه که کاشته تا سالیان سال برداشت نماید و ماحصل آن را در ساسر کشور و دنیا صادر نماید و علاوه بر ان با تربیت صحیح و قرانی دانشجویان، سرزمین ایران را ایمن و آباد حفظ کند.

۹-    برای بسط فرهنگ قرآن در جامعه بویژه دانشگاه چه پیشنهادهایی دارید؟

شناسایی استعدادهای قرآنی و غیره در دانشگاه- تشکیل کانون های مختلف- نوشتن یک برنامه صحیح و علمی و قابل اجرا برای هر رشته- نظارت دقیق و نظم به کانون ها- برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف که دانشجویان بتوانند آموخته های خود را به نمایش بگذارند و مورد تشویق قرار گیرند- ایجاد شغل در این زمینه ها برای دانشجویان موفق در این مسابقات.

۱۰- نظرتون درباره تحصیل در پیام نور چیست؟

از انجایی که هم کارشناسی و هم ارشد شاغل بودم، بسیار خوشحالم که این دانشگاه متناسب با شرایط شاغلین وجود دارد و من می توانم ادامه تحصیل دهم. علاوه بر نظم و سختگیری های تحصیلی خوبی دارد و ضمنا از همه مهمتر اساتید مجربی نیز دارد.