مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور گفت: این دانشگاه برای نخستین بار در تاریخ ورزش دانشجویی کشور سه مقام جهانی و آسیایی در رشته های والیبال، شطرنج و بسکتبال کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا مهدی نصیرزاده روز سه‌شنبه در بازدید از دانشگاه پیام نور گناوه افزود: این موفقیت ها شامل مقام قهرمانی در یونیور ساد والیبال دانشجویان جهان، رتبه سوم شطرنج دانشجویان جهان و قهرمانی بسکتبال پسران آسیاست. 

وی اظهارداشت: دانشگاه پیام نور با ایجاد زمینه های لازم باید پیشگام ورزش‌های همگانی در کشور شود. 

نصیرزاده بیان کرد: این دانشگاه در صورت آمادگی شهرستان گناوه مجوز میزبانی مسابقات ورزشی را به دانشگاه پیام نور این شهرستان واگذار می کند. 
وی بیان کرد: دانشگاه پیام نور برای تکمیل طرح های عمرانی از همکاری و مشارکت بخش خصوصی استقبال خواهد کرد. 

فرماندار گناوه گفت: پیام نور یکی از دانشگاه‌های موفق در زمینه علمی است و باید استعدادهای ورزشی نیز در این مرکز شناسایی وشکوفا شوند. 

سیدعلی پاک نژاد افزود: دانشگاه پیام نور این شهرستان دارای ظرفیت و قابلیت های خوبی است که می تواند به عنوان یک قطب دانشگاهی و حتی بین المللی در شمال استان بوشهر مطرح شود. 

وی بیان کرد: فرمانداری گناوه آماده هرگونه همکاری با دانشگاه پیام نور است. 

رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: این دانشگاه به عنوان اولین مرکز آموزش عالی شهرستان در بیست سال فعالیت خود، جوانانی مستعد در حوزه های علمی و فرهنگی پرورش و تحویل جامعه داده است. 

مجید قربانی افزود: دانشگاه پیام نور گناوه در زمان حاضر با ۲۰ رشته کارشناسی و یک رشته ارشد دارای ۸۰۰ نفر دانشجو است. 

وی گفت: پیام نور بلحاظ داعیه داری کیفیت آموزشی می تواند در زمینه توسعه علمی این شهرستان گام های خوبی بردارد. 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۳ مرکز علمی است.