هشتمین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور بندر امام خمینی(ره) همزمان با جشن چهملین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا،همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هشتمین جشن فارغ التحصیلی یکصد نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور بندر امام خمینی(ره) با حضور دکتر گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر مروج معاون آموزشی دانشگاه پیام نور استان و جمعی از مسئولان شهری بندر امام خمینی(ره) در این مرکز دانشگاهی برگزار شد.

دکتر مروج معاونت آموزشی استان طی سخنانی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به دستاوردهای علمی پس از انقلاب اشاره نمود و ابراز داشت : به برکت این نظام مقدس، امروز امکان تحصیل برای هموطنان در اقصی نقاط کشور میسر شده است.

ایشان همچنین به ارائه برخی مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور پرداخت و گفت: این دانشگاه تنها دانشگاهی است که آزمون ورودی کارشناسی ارشد آن دوبار در سال برگزار می شود و متقاضیان یک بار در آزمون سراسری می توانند این دانشگاه را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند و یک بار نیز در آزمون فراگیر شرکت کنند.

دکتر مروج از افتتاح مرکز آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور خبر داد و بیان داشت : مرکز آموزش های آزاد دانشگاه با برگزاری دوره های کوتاه مدت، تخصصی و کاربردی بسیار خوبی نظیر نسخه خوانی، دوره های تخصصی پتروشیمی، نیروگاهی و دریایی به کمک کارآفرینی و اشتغال کشور شتافته و متقاضیان می توانند با شرکت در این دوره ها و پرداخت هزینه مختصر مدرک معتبر از دانشگاه پیام نور دریافت کنند.

دکتر گلمرادی نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز در این آیین با بیان اینکه توسعه پایدار و اصولی جامعه و تأمین منافع ملی در گروی توجه به آموزش عالی و دانش است، اظهار کرد: هر جامعه ای که برای دانش محوری و آموزش عالی جایگاهی قائل نباشد محکوم به فنا است.

وی ادامه داد: اگر صرفاً در بعد کمی به توسعه مراکز علمی و دانشگاهی بپردازیم و از کیفیت آموزش غافل شویم نتیجه آن گرفتاری های امروز جامعه و کشور است. امروز بسیاری از فارغ التحصیلان به دلیل پایین بودن کیفیت آموزش نه تنها کمکی به اشتغال و اقتصاد کشور نکرده اند بلکه بر مشکل بیکاری کشور نیز افزوده اند.

در ادامه این آیین، برنامه های فرهنگی متنوعی اجرا شد و با اهدای لوح یادبود از دانش آموختگان این دانشگاه تجلیل شد.

گفتنی است در بخشی از این برنامه از تلاش های نیکوکارانه آقای جباری یکی از خیرین شهرستان که با پرداخت شهریه به تحصیل دانشجویان بی بضاعت کمک شایانی نموده بود، با اهداء لوح سپاس قدردانی گردید.

همچنین از دانشجویان فعالی که در مسابقات قرآن و عترت استانی موفق به کسب مقام شده بودند، تجلیل به عمل آمد.