نقش برجسته دانشگاه پیام نور در توسعه علمی مناطق محروم/ قابلیت دانشگاه در توسعه آموزش الکترونیکی در سطح بین الملل
نقش برجسته دانشگاه پیام نور در توسعه علمی مناطق محروم/ قابلیت دانشگاه در توسعه آموزش الکترونیکی در سطح بین الملل

دکتر زاهدی در بازدید از دانشگاه پیام نور قائنات گفت:یک بحث کلی و یک بحث جزئی در مورد قائنات و امکانات دانشگاه پیام نور وجود دارد، در بحث کلی واقعا دانشگاه پیام نور توانسته خدمات بزرگی به خصوص به اقشار مستضعف در نقاط محروم کشور ارائه دهد و این دانشگاه نقش مهمی در توسعه و […]

دکتر زاهدی در بازدید از دانشگاه پیام نور قائنات گفت:یک بحث کلی و یک بحث جزئی در مورد قائنات و امکانات دانشگاه پیام نور وجود دارد، در بحث کلی واقعا دانشگاه پیام نور توانسته خدمات بزرگی به خصوص به اقشار مستضعف در نقاط محروم کشور ارائه دهد و این دانشگاه نقش مهمی در توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه دارد.
وی یادآور شد: البته ما باید در نظر داشته باشیم خط مشی دانشگاه باید با توجه به نیازهای کشور در حال حاضر و با نگاه به آینده در حوزه آموزش تغییر یابد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: این دانشگاه باید دو محور اساسی را دنبال کند، یک توجه به آموزش مهارتی مخصوصا در نقاط دور دست کشور که به بتواند برای رفع نیازهای مناطق ،کارآفرینی و اشتغالزایی را افزایش دهد و نگاه دوم میتواند در سطح بالاتر باشد و حتی بتواند پیشتاز و حالت پیش ران در بحث آموزش سکویی داشته باشد.
زاهدی ادامه داد:امکاناتی که در دانشگاه پیام نور وجود دارد با توجه به برنامه ششم توسعه پیام نور باید هاب منطقه شود و این دانشگاه از نظر آموزش مجازی بستر خوبی را میتواند فراهم کند.
وی همچنین گفت: ما باید بتوانیم هم گام با کشورهای پیشرفته که حرکت به سمت آموزش پلتفرمیک را سه چهار سالی است شروع کرده اند در این دانشگاه هم شروع کنیم که از دنیا عقب نیفتیم.
وی ادامه داد: اگر ما یک کاری را شروع نکینم یقینا ده سال دیگر خیلی دیر است و به قول معروف خیلی زود دیر می شود و آن موقع جبران آن برای کشور هزینه سنگینی دارد و فاصله ما با دنیای علم بسیار عقب خواهد افتاد و خسارت زیادی خواهیم دید.
وی افزود: به نظر من بستری که در کشور فراهم است پیام نور میتواند شروع کننده آن باشد.
وی در مورد قائنات نیز بیان کرد: شهر قائن و پیام نور آن دارای امکانات بسیار خوبی است چه از نظر سیستم آموزشی، رفاهی از جمله ورزشی و سالن همایش هاو جلسات بزرگ،این امکان را دارد که ما در شهرستان بتوانیم کارهای بزرگی را به کمک دانشگاه پیام نور در خدمت به جامعه انجام دهیم چه در بحث توسعه رشته های متناسب با نیاز منطقه و چه در بحث ورزش با توجه به امکاناتی که در اینجا قابل مشاهده است میتواند یک مهد قهرمان پرور نه در سطح ملی اما حداقل در استان باشد و میتواند نیروهای ورزشی خوبی را تربیت کند و با توجه با افرادی که در دانشگاه پیام نور حضور دارند می‌توانند در بحث ورزش در سطح استان جایگاه خوبی پیدا کنند.
وی ادامه داد: این مرکز ، مرکز خوبی است که انشالله بتواند باعث توسعه علمی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی منطقه شود.