بیشترین قبولی‌ در استخدامی های استان از میان دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور بوده است
بیشترین قبولی‌ در استخدامی های استان از میان دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور بوده است

رئیس دانشگاه پیام‌ نور سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷ هزار دانشجو تاکنون از این دانشگاه در سراسر استان دانش‌آموخته شده‌اند.

به گزارش یوپنا عباس اویسی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاهی در سیستان و بلوچستان است که در دورترین شهرستان‌ها شعبه دارد.

وی افزود: بطور مثال در شهرستان دور افتاده سیب‌سوران تنها یک دانشگاه پیام نور وجود دارد که با بهترین تجهیزات و امکانات به دانشجویان این منطقه خدمات ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: در این دانشگاه برخی کلاس‌ها از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود که می‌توان با سراسر دنیا به راحتی ارتباط برقرار و دوره‌های آموزشی را برگزار کرد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور از نظر وسعت و دانشجو است و بزرگترین حسن این دانشگاه نفوذ در همه شهرستان‌ها و شهرهاست.

دکتر اویسی اظهار داشت: بیشترین قبولی‌ در استخدام‌های سیستان و بلوچستان از میان دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور این آمادگی را دارد تا به تمام مردم سیستان و بلوچستان خدمات ارائه دهد و به صراحت می‌توان گفت هیچ فردی در این استان به دلیل نداشتن شهریه از تحصیل محروم نشده است.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: این دانشگاه با ۱۱ مرکز در سراسر استان و حدود ۱۲ هزار نفر دانشجوی بومی نقش مهمی در ارائه خدمات آموزشی و تربیت نیروی انسانی دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه؛ رکن رکین انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی را رسانه‌ها دانست و افزود: نقش و اهمیت رسانه‌ها در جامعه از گذشته‌های دور تاکنون مشهود بوده و افراد توانمند و با ایمانی در راه اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف و دفاع از حق و حقیقت جان‌شان را فدا کرده‌اند که شهادت شهید صارمی، شهید ضامن و دهها شهید دیگر گواه براین مدعاست.

دکتر اویسی گفت: با وجود گسترش شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و سایبری و الکترونیکی شدن مطبوعات اما همچنان خبرنگاران و رسانه‌های رسمی شان و منزلت و جایگاه خاص خود را حفظ کرده و هم‌پای دستگاه‌های مختلف و همراه با تحولات جامعه به پیش رفته‌اند و اعتماد عمومی را به خود معطوف کرده‌اند.

وی افزود: حرفه روزنامه‌نگاری از حدود ۱۲۰ سال پیش در ایران وجود داشته و خبرنگاران همواره وظیفه اطلاع‌رسانی را برعهده داشته‌اند و این نشان می‌دهد که رسالت خبرنگاران نسبت به مردم و حاکمان حکومت متفاوت بوده است.

اویسی بیان کرد: حوزه رسانه و خبر در زمینه تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیار مهم و تاثیرگذار است و کسی نمی‌تواند منکر این موضوع شود که یک خبر چه تاثیراتی در جامعه می‌گذارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور آماده همکاری با رسانه ها و خبرنگاران در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش خبرنگاری و روزنامه‌نگاری است.