دانشگاه پیام نور اهمیت ویژه ای در توسعه تعامل صنعت و دانشگاه دارد
دانشگاه پیام نور اهمیت ویژه ای در توسعه تعامل صنعت و دانشگاه دارد

دکتر قبادیان با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی ملی در سراسر کشور از اهمیت و نقش ویژه ای در توسعه تعامل صنعت و دانشگاه برخوردار است، افزود: در این راستا، وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اهداف خود برای گسترش طرح تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) ، با دانشگاه پیام نور تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست آموزشی طرح تاپ که به صورت ویدئوکنفرانس با دانشگاه های پیام نور سراسر کشور و در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: وزارت صنعت، معدن، و تجارت سال گذشته ۱۲ میلیون نفر ساعت دوره های آموزشی را با کمک دانشگاه ها، برای توانمندسازی در سراسر کشور برگزار کرد و قطعا امسال دانشگاه پیام نور به دلیل گستردگی در سراسر کشور می تواند در برگزاری این دوره های آموزشی بسیار کمک کننده بوده و خدمات گسترده تری را ارائه دهد.

وی با اشاره به ارتباط وزارت صمت با حدود یک هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری دولتی و خصوصی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور به طور قطع از دانشگاهی که صرفا دارای یک شعبه در شهر تهران است، نقش بزرگ تر و موثرتری در گسترش تعاملات با این بنگاه ها و واحدهای اقتصادی خواهد داشت.

– سامانه تاپ، ارتباط صنعت و دانشگاه را نزدیک می کند

دکتر قبادیان با عنوان اینکه سامانه تاپ به نشانی www.iranetop.ir ، از ابتدای امسال اجرایی شده است، تصریح کرد: یک هزار واحد صنعتی تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند و دانشجویان و اساتید نیز از یک ماه گذشته امکان ثبت نام در این سامانه را داشته اند که خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته و تاکنون قریب به ۷۰۰ پروژه بر روی سامانه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم زبان صنعت و دانشگاه را به یک زبان واحد برسانیم و مسائل را با درک و فهم مشترک حل کنیم، افزود: مسائل کشور در شرایط تحریم های اقتصادی می تواند از سوی بنگاه ها و واحدهای صنعتی در قالب عناوین پایان نامه و طرح های تحقیقاتی دانشجویان درآمده و با استفاده از نخبگان داخلی کشور حل و فصل شود.

وی اذعان داشت: پایان نامه ها باید مسئله محور، هدفمند و ماموریت گرا شود تا با همکاری صنعت و دانشگاه راهگشای مسائل کشور باشیم.

گفتنی است، طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار(تاپ) با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان و به کارگیری علم توسط معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که عناصر مهم در این سامانه شامل اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان سربازهستند که می توانند ضمن کسب مهارت، نیازها و مشکلات جامعه را که در قالب پروژه تعریف شده و در اختیار عموم قرار می گیرد، مرتفع نمایند.